16 Οκτ 2009

«Μάχη» στην αγορά του ενημερωτικού ραδιοφώνου

του Στέλιου Ιωάννου

Στο ενημερωτικό ραδιόφωνο στρέφεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των παικτών του χώρου των ελληνικών media, αφού ο ένας μετά τον άλλο τοποθετούνται και αναδιοργανώνονται εν όψει της σεζόν, διεκδικώντας πρωτίστως την αύξηση της έντασης του πολιτικού τους λόγου, τη στήριξη των λοιπών μέσων που διαθέτει κάθε όμιλος και δευτερευόντως μερίδιο από τη διαφημιστική πίτα του Μέσου.

Το δίπολο ΔΟΛ – όμιλος Ρέστη, μέσω του δεύτερου με το ραδιοσταθμό City, η Πήγασος Εκδοτική [PEGr.AT] μέσω του Πρώτου Θέματος σε συνεργασία με το Δημήτρη Κοντομηνά -μέτοχο με σημαντικό ποσοστό στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, αλλά και στη Village πλέον- με το ραδιοσταθμό Alpha που μετονομάζεται από την ερχόμενη Δευτέρα σε Πρώτο Θέμα, αλλά και το επιχειρηματικό δίδυμο Λαυρεντιάδη – Κυριακίδη της Alapis, με το ραδιοσταθμό Flash, έρχονται να πάρουν θέση στην εκκίνηση δίπλα στον Real FM των Γ. Κουρή και Ν. Χατζηνικολάου, τον Ant1 της οικογένειας Κυριακού, την κρατική ΝΕΤ, το δημοτικό 9,84, τον κομματικό 902 και βέβαια τον αδιαφιλονίκητο κυρίαρχο των ερτζιανών -όχι μόνο των ενημερωτικών- τα τελευταία 5 χρόνια, το ραδιοσταθμό ΣΚΑΪ, ιδιοκτησίας Ιωάν. Αλαφούζου.

Η αγορά των ενημερωτικών ραδιοσταθμών

Οι πωλήσεις του συνόλου των ιδιωτικών και δημόσιων ενημερωτικών ραδιοσταθμών του νομού Αττικής, εκτιμάται (αφού για τους δημόσιους δεν υπάρχουν μεμονωμένα στοιχεία) ότι κινούνται περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Η αγορά των ιδιωτικών ραδιοσταθμών το 2008 παρουσίασε πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 18,22 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2007 κατά 28,36%.
Παράλληλα ωστόσο σημαντική διεύρυνση παρουσίασαν και οι ζημίες, οι οποίες το 2008 ξεπέρασαν τα 20 εκατ. ευρώ, έναντι 12 εκατ. ευρώ το 2007.
Επισημαίνεται βέβαια ότι όσον αφορά το ύψος των ζημιών, μετά τις αλλαγές ιδιοκτησίας των προηγουμένων μηνών, είναι σημαντικά διαφοροποιημένο.
Στην τιμή μεταβίβασης των επιχειρήσεων συνυπολογίστηκαν τα χρέη, ωστόσο, από εκεί και πέρα έγιναν νέες επενδύσεις, οι οποίες θα φανεί στους ισολογισμούς του 2009, εάν έχουν προοπτική απόσβεσης.

Αντιμέτωποι σημαντικοί επιχειρηματίες

Αξίζει να επισημανθεί ότι αυτή είναι η πρώτη φορά, ύστερα από αρκετά χρόνια, που σημαντικοί παίκτες του ευρύτερου χώρου των μέσων, με υψηλή ρευστότητα, βρίσκονται αντιμέτωποι στον τομέα των ερτζιανών, πραγματοποιώντας υψηλές επενδύσεις, όχι μόνο όσον αφορά το υλικοτεχνικό μέρος, αλλά και όσον αφορά το έμψυχο δυναμικό.

Συρρίκνωση των εσόδων και αύξηση του κόστους

Η συρρίκνωση των εσόδων του ενημερωτικού ραδιοφώνου από τη διαφήμιση, τα προηγούμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους, οδήγησε αρκετούς από τους παλαιούς παίκτες στην απομάκρυνση από το Μέσο ή στη δραματική μείωση των δαπανών.
Το γεγονός αυτό άφησε «κενό» χώρο για την είσοδο νέων επιχειρηματιών, οι οποίοι πλέον επενδύουν στο Μέσον ακολουθώντας τη σύγχρονη θεωρία περί συμπληρωματικότητας των Μέσων σε έναν όμιλο με οριζόντιες και κάθετες συμμετοχές.

Η διαφημιστική δαπάνη

Η εικόνα της διαφημιστικής δαπάνης των ενημερωτικών ραδιοσταθμών στο 9μηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, (που βεβαίως λόγω εκπτώσεων και ειδικών τιμολογιακών πολιτικών, διαφοροποιούνται τηρουμένων των αναλογιών από την πραγματική εικόνα) δείχνει ότι το 80% της συγκεκριμένης πίτας μοιράζονται 4 παίκτες.
Ο ΣΚΑΪ με το 27,28% της αγοράς των ενημερωτικών (5,76% του συνόλου, ενημερωτικών, μουσικών, αθλητικών και ειδικών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services) κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο, ακολουθούμενος από τον City που κατέχει το 23,58% (4,98% του συνόλου), τον Real FM με 16,21% (3,42% του συνόλου) και τον 984 με 13,15% (2,77% του συνόλου).
πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει για μάς