Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα σε 21 χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) τα παιδιά στην Ευρώπη αρχίζουν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, κατά μέσο όρο, στην ηλικία των 7 ετών. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας:
---Τα μισά δεκάχρονα συνδέονται καθημερινά για περίπου μιάμιση ώρα, ενώ στις ηλικίες 15-16 ετών το 77% των παιδιών συνδέεται καθημερινά.
---Χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο κυρίως για τα μαθήματά τους (84%), για να παρακολουθούν βίντεο (83%) ή για να παίζουν (74%) και να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων (61%).
---Τα μισά δηλώνουν ότι το βρίσκουν ευκολότερο να είναι ο εαυτός τους στην online παρά στην πραγματική ζωή.
---Σε ποσοστό 48% έχουν απευθείας πρόσβαση με υπολογιστή από το υπνοδωμάτιό τους, ενώ ένα στα τρία έχει πλέον πρόσβαση και μέσω κινητού ή άλλης φορητής συσκευής.
Στην Ελλάδα...
Την ικανότητά τους να διαχειρίζονται τα διαδικτυακά εργαλεία όχι μόνο για προσωπική επικοινωνία αλλά και για να δημιουργήσουν, απέδειξαν οι μαθητές που συμμετείχαν πρόσφατα στο 2ο πανελλήνιο διαδικτυακό μαθητικό διαγωνισμό (www. diagonismos 2010.com).
Συνολικά 34 στοσελίδες (23 μαθητών δημοτικού, 10 γυμνασίου και 11 λυκείου) συναγωνίστηκαν με έπαθλα διαδραστικούς πίνακες και εκτυπωτές για τα σχολεία τους. Ανάμεσα στίς σελίδες που πήραν πρώτα βραβεία:
Συνολικά 34 στοσελίδες (23 μαθητών δημοτικού, 10 γυμνασίου και 11 λυκείου) συναγωνίστηκαν με έπαθλα διαδραστικούς πίνακες και εκτυπωτές για τα σχολεία τους. Ανάμεσα στίς σελίδες που πήραν πρώτα βραβεία:
Δημοτικό Καλλονής Λέσβου (http://blo.gr/32e, http://blo.gr/32d, http://blo.gr/32f)
Μαθητές της Β', της Γ' και της Δ' τάξης έφτιαξαν, αντιστοίχως, sites για την ελιά, τον υγροβιότοπο και την ιστορία της Λέσβου. Αναζήτησαν πληροφορίες διαδικτυακά, έφτιαξαν σταυρόλεξα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή HotPotatoes και εξοικειώθηκαν με προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων.
5ο Δημοτικό Χολαργού (http://blo.gr/32c)
Με θέμα «Ο παλιός Χολαργός», 20 μαθητές της Ε' τάξης πήραν συνεντεύξεις από παλιούς κατοίκους της περιοχής, ξετρύπωσαν φωτογραφίες αρχείου και τραγούδια περασμένων δεκαετιών από το Youtube και συνέθεσαν την εικόνα της περιοχής τους στις αρχές του αιώνα.
28ο Γυμνάσιο Αθηνών (http://www.meetpagkrati.eu/)
Με θέμα «Το Παγκράτι χθες και σήμερα», έξι μαθητές της Γ' τάξης, εξοικειωμένοι με Η/Υ, και η καθηγήτριά τους της Ιστορίας (που αγόρασε και domain name για την εργασία) μάζεψαν υλικό, πήραν συνεντεύξεις από παλιούς κατοίκους και αξιοποίησαν μια παλιότερη σχολική εργασία για τα νεοκλασικά και διατηρητέα κτίρια της περιοχής.
36ο Δημοτικό Πατρών (http://blo.gr/32i)
Οι μαθητές της Δ' τάξης ξεναγούν τους επισκέπτες στα αξιοθέατα της πόλης τους. Αναζήτησαν δωρεάν και εύχρηστα λογισμικά για να στήσουν την ιστοσελίδα και να αναρτήσουν συνεντεύξεις, φωτογραφίες και βίντεο, αναζήτησαν υλικό στο Διαδίκτυο και ψηφιοποίησαν αυτό που βρήκαν σε έντυπη μορφή.
1ο ΕΠΑΛ Καλύμνου (epalkalymnou.gr/laografia)
Μαθητές του τμήματος Πληροφορικής της Γ' τάξης έστησαν μια σελίδα με πλούσιο περιεχόμενο για τη λαογραφία του νησιού τους, . Αξιοποίησαν όσα έμαθαν στο πλαίσιο του μαθήματος «εφαρμογές πολυμέσων» και δούλεψαν σε Joomla όλοι οι μαθητές ως διαχειριστές της ιστοσελίδας, προσθέτοντας υλικό εξ αποστάσεως. Σχεδίασαν μόνοι τους και το template.
27ο Δημοτικό Ιωαννίνων Ολοήμερο τμήμα (http://blo.gr/32a)
Τίτλος: «Different cultures in different environments». 25 μαθητές 7-10 ετών συνέκριναν το πολιτισμικό υπόβαθρο του νομού Ιωαννίνων με αυτό λαών της Αλάσκας, της Αφρικής και της Β. Αμερικής, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Earth και το Second Life.
2ο Δημ. Βροντάδου Χίου(http://blo.gr/32g)
Η ιστοσελίδα αποτελεί ηλεκτρονική έκδοση της παλιάς έντυπης σχολικής εφημερίδας «Ερειθιανούσικα Τιτιβίσματα», για την έκδοση της οποίας δεν υπήρχαν πλέον πόροι. Μαθητές 7-12 ετών γράφουν εντυπώσεις από τη σχολική ζωή και αναρτούν συνδέσμους σε εκπαιδευτικό υλικό, με τη βοήθεια δασκάλων και γονέων.
Μαθητές της Β', της Γ' και της Δ' τάξης έφτιαξαν, αντιστοίχως, sites για την ελιά, τον υγροβιότοπο και την ιστορία της Λέσβου. Αναζήτησαν πληροφορίες διαδικτυακά, έφτιαξαν σταυρόλεξα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή HotPotatoes και εξοικειώθηκαν με προγράμματα κατασκευής ιστοσελίδων.
5ο Δημοτικό Χολαργού (http://blo.gr/32c)
Με θέμα «Ο παλιός Χολαργός», 20 μαθητές της Ε' τάξης πήραν συνεντεύξεις από παλιούς κατοίκους της περιοχής, ξετρύπωσαν φωτογραφίες αρχείου και τραγούδια περασμένων δεκαετιών από το Youtube και συνέθεσαν την εικόνα της περιοχής τους στις αρχές του αιώνα.
28ο Γυμνάσιο Αθηνών (http://www.meetpagkrati.eu/)
Με θέμα «Το Παγκράτι χθες και σήμερα», έξι μαθητές της Γ' τάξης, εξοικειωμένοι με Η/Υ, και η καθηγήτριά τους της Ιστορίας (που αγόρασε και domain name για την εργασία) μάζεψαν υλικό, πήραν συνεντεύξεις από παλιούς κατοίκους και αξιοποίησαν μια παλιότερη σχολική εργασία για τα νεοκλασικά και διατηρητέα κτίρια της περιοχής.
36ο Δημοτικό Πατρών (http://blo.gr/32i)
Οι μαθητές της Δ' τάξης ξεναγούν τους επισκέπτες στα αξιοθέατα της πόλης τους. Αναζήτησαν δωρεάν και εύχρηστα λογισμικά για να στήσουν την ιστοσελίδα και να αναρτήσουν συνεντεύξεις, φωτογραφίες και βίντεο, αναζήτησαν υλικό στο Διαδίκτυο και ψηφιοποίησαν αυτό που βρήκαν σε έντυπη μορφή.
1ο ΕΠΑΛ Καλύμνου (epalkalymnou.gr/laografia)
Μαθητές του τμήματος Πληροφορικής της Γ' τάξης έστησαν μια σελίδα με πλούσιο περιεχόμενο για τη λαογραφία του νησιού τους, . Αξιοποίησαν όσα έμαθαν στο πλαίσιο του μαθήματος «εφαρμογές πολυμέσων» και δούλεψαν σε Joomla όλοι οι μαθητές ως διαχειριστές της ιστοσελίδας, προσθέτοντας υλικό εξ αποστάσεως. Σχεδίασαν μόνοι τους και το template.
27ο Δημοτικό Ιωαννίνων Ολοήμερο τμήμα (http://blo.gr/32a)
Τίτλος: «Different cultures in different environments». 25 μαθητές 7-10 ετών συνέκριναν το πολιτισμικό υπόβαθρο του νομού Ιωαννίνων με αυτό λαών της Αλάσκας, της Αφρικής και της Β. Αμερικής, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Earth και το Second Life.
2ο Δημ. Βροντάδου Χίου(http://blo.gr/32g)
Η ιστοσελίδα αποτελεί ηλεκτρονική έκδοση της παλιάς έντυπης σχολικής εφημερίδας «Ερειθιανούσικα Τιτιβίσματα», για την έκδοση της οποίας δεν υπήρχαν πλέον πόροι. Μαθητές 7-12 ετών γράφουν εντυπώσεις από τη σχολική ζωή και αναρτούν συνδέσμους σε εκπαιδευτικό υλικό, με τη βοήθεια δασκάλων και γονέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η γνώμη σας μετράει για μάς