4 Ιουλ 2010

Αποσύρθηκε για..."να βελτιωθεί" το άρθρο για την ασφάλιση στο ιντερνετ


Άνθρακες ο θησαυρός, με τη ρύθμιση της ασφάλισης των εργαζομένων στα ΜΜΕ ηλεκτρονικής διανομής και της καθιέρωσης αγγελιοσήμου στις διαφημίσεις που αναρτώνται σ' αυτά. Αρχικά ήταν στο Άρθρο 68 του Ασφαλιστικού - που ψηφίζεται την Πέμπτη 8/7 στη Βουλή - , στη συνέχεια πήγε στο 67 και τελικά... εξαφανίστηκε!

Η επίσημη δικαιολογία, που εκφράστηκε... ανεπίσημα, ήταν πως ήταν ελλιπής η διατύπωσή του, θα επαναδιατυπωθεί με τις απαραίτητες βελτιώσεις και θα κατατεθεί είτε μαζί με το εργασιακό, είτε από τον αρμόδιο υπουργό για θέματα Τύπου κ. Πεταλωτή. Είναι κοινό μυστικό ωστόσο, οι λυσσώδεις αντιδράσεις εκδοτών, ιδιοκτητών ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ και διαφημιστών, τόσο στο Υπουργείο Απασχόλησης, όσο και στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής. Λέγεται μάλιστα ότι κάποιοι έφτασαν μέχρι το Μαξίμου.

Πράγματι υπήρχαν ελλείψεις και παραλείψεις στο νομοσχέδιο και έπρεπε να γίνουν βελτιώσεις. Τώρα όμως και όχι «εν καιρώ», όπως ζήτησε και πέτυχε η εργοδοτική πλευρά, με στόχο η ρύθμιση να παραπεμφθεί για μια ακόμη φορά στις Καλένδες.

Με θέμα την απόσυρση της ρύθμισης θα συνεδριάσει εκτάκτως τη Δευτέρα 5/7 το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ και την επομένη το Δ.Σ. της ΠΟΕΣΥ. Εξάλλου, το Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ σε ανακοίνωσή του στις 2/7 τονίζει ότι «η απόσυρση του Άρθρου 67 συντελεί στη φοροδιαφυγή και ευνοεί τους λίγους σε βάρος των πολλών».

Η ΕΣΗΕΑ
Σε ό,τι αφορά τις απαιτούμενες βελτιώσεις, η ΕΣΗΕΑ σε υπόμνημά της προς την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, επισήμαινε:

«Η αναφορά σε αποκλειστική δραστηριότητα την παροχή, μέσω διαδικτύου, οπτικοακουστικού περιεχομένου, και μόνο για ημερήσιες εφημερίδες, αποκλείει τις ιστοσελίδες άλλων ΜΜΕ (π.χ. περιοδικών ή ραδιοτηλεοπτικών σταθμών) ενώ το διαδίκτυο αφορά έκφραση συνόλου μέσων (εφημερίδα, περιοδικό, ραδιόφωνο, τηλεόραση) και με αυτό τον τρόπο περιορίζεται ο αριθμός των δημοσιογράφων που απασχολούνται στο διαδίκτυο και έχουν τις προϋποθέσεις ν' ασφαλιστούν».

Η ΕΣΠΗΤ
Υπόμνημα προς την Κυβέρνηση και τα κόμματα υπέβαλε και η Ένωση Συντακτών Περιοδικού & Ηλεκτρονικού Τύπου, τονίζοντας και αυτή ότι «η αναφορά σε «αποκλειστική» (δραστηριότητα την παροχή...) πρέπει να φύγει γιατί καλύπτει μόνο όσες επιχειρήσεις έχουν αποκλειστικά αυτή τη δραστηριότητα. Αν παραμείνει, εξαιρούνται π.χ. οι ιστοσελίδες άλλων ΜΜΕ (π.χ. περιοδικών ή ραδιοτηλεοπτικών σταθμών). Ανοίγει πολλά «παράθυρα» και δημιουργεί ΜΜΕ πολλών ταχυτήτων. Ενώ το ζήτημα θέλει αντιμετώπιση με νέα αντίληψη οι υπηρεσίες κινούνται μονόπαντα με στεγανά και ξεπερασμένες ρυθμίσεις».

Ακόμη, η ΕΣΠΗΤ επισημαίνει μεταξύ άλλων:
- Σωστή η αναφορά σε ενημερωτικό περιεχόμενο το οποίο παρέχεται «σε καθημερινή βάση», αλλά η προσθήκη περιορισμών «πρωτογενές και σε συνεχή ροή» είναι περιοριστική. Το «πρωτογενές» εξαιρεί π.χ. τους συναθροιστές (aggregators) οι οποίοι «κλέβουν» δημοσιογραφική ύλη παρουσιάζοντάς την ως δική τους και παράλληλα κερδίζουν από δημοσίευση διαφημίσεων. Η «συνεχής ροή» ουσιαστικά φωτογραφίζει τα web-radio και web-tv.
- Πρέπει να προστεθεί αναφορά (σε επιχειρήσεις) «ή και εκμεταλλεύσεις» για να κλείσει το «παράθυρο» καταστρατήγησης, με ίδρυση επιχειρήσεων σε άλλες χώρες, οι οποίες έχουν (τύποις μόνο) «υποκατάστημα» στην Ελλάδα, στο οποίο εργάζεται προσωπικό για την παροχή διαδικτυακής ενημέρωσης.
- Το σχέδιο νόμου προβλέπει ασφαλιστική ρύθμιση για συντάκτες- προσωπικό (εννοεί όμως μόνο υπαλλήλους), ξεχνά τις άλλες ειδικότητες που απασχολούν τα διαδικτυακά ΜΜΕ (τεχνικοί κ.λπ.) και «εξαιρεί» τους συντάκτες διαδικτυακών περιοδικών.
- Αφήνει εκτός ρύθμισης τις ιστοσελίδες εφημερίδων π.χ. της Λάρισας, αλλά εντός ρύθμισης π.χ. την επιχείρηση web-tv ή την αποκλειστικά διαδικτυακή εφημερίδα της ίδιας πόλης. Το διαδίκτυο δεν είναι τοπικό.
- Μιλά μόνο για ημερήσιες εφημερίδες. Αφήνει «εκτός» τις ιστοσελίδες περιοδικών και ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, όπου γίνεται επίσης «πάρτυ» με τις λαθροτιμολογήσεις και την απόκρυψη αγγελιοσήμου.
- Αφήνει «παράθυρο» για εξαίρεση των GOOGLE ADS (διαφημίσεις) ή άλλων σχετικών υπηρεσιών διαφήμισης, αφήνοντας να διαφεύγει ΦΠΑ και άλλα φορολογικά - ασφαλιστικά έσοδα σε τρίτες χώρες. Η επιβολή αγγελιοσήμου για αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να γίνει στην «πηγή», δηλαδή την ώρα που κόβουν ή λαμβάνουν τιμολόγιο (όπως και στην περίπτωση του Ν.3801/2009).

Και το υπόμνημα της ΕΣΠΗΤ καταλήγει:
«Διαφημίσεις νοούνται οι ενέργειες για προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών εφόσον γι' αυτές εκδίδεται τιμολόγιο και μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο κρίσης από τις Επιτροπές του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας».
πηγή: ΕΣΠΗΤ, ΕΣΗΕΑ, Δημοσιογραφική Ενότητα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει για μάς