Νέες διαστάσεις παίρνει η υπόθεση της προβολής των προσφορών των εφημερίδων μέσα από τα δελτία ειδήσεων καναλιών, αφού χθες το ΕΣΡ έπειτα από σειρά δημοσιευμάτων, αποφάσισε να εξετάσει το θέμα. Ο πρόεδρος του ΕΣΡ, Ιωάννης Λασκαρίδης.Η υπόθεση αφορά βεβαίως το σύνολο του Τύπου, έχει εξελιχθεί ωστόσο σε «προσωπική» διένεξη μεταξύ δύο εκ των μεγαλυτέρων εκδοτικών συγκροτημάτων της χώρας, του ΔΟΛ και της Χ.Κ. Τεγόπουλος.
Οπως δήλωσε χθες ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, το Συμβούλιο αποφάσισε να παραπέμψει σε ειδικό επιστήμονα την υπόθεση, προκειμένου να διερευνηθεί το εάν και κατά πόσο, η προβολή των προσφορών εφημερίδων, μέσα από τα δελτία ειδήσεων και τις εκπομπές, «συγγενών» -με την εφημερίδα- μετοχικά τηλεοπτικών σταθμών, αποτελεί γκρίζα διαφήμιση.
Η υπόθεση ήρθε στο φως της δημοσιότητας μετά τις έντονες αντιδράσεις μέσα από δημοσιεύματα αλλά και τοποθετήσεις μετόχων της Χ.Κ. Τεγόπουλος, σχετικά με την προβολή της οποίας τυγχάνουν οι εκδοτικές προσφορές κατά κύριο λόγο του συγκροτήματος ΔΟΛ, αλλά και των λοιπών μετόχων του τηλεοπτικού σταθμού Mega, στα δελτία ειδήσεων του καναλιού.
Συγκεκριμένα υποστηρίζεται ότι η προβολή αυτή, συνέπεια της υψηλής συμμετοχής που διαθέτουν οι προαναφερθέντες εκδοτικοί οργανισμοί, στην Τηλέτυπος Α.Ε., τη διαχειρίστρια εταιρεία του καναλιού Mega, νοθεύει τους κανόνες του ανταγωνισμού επηρεάζοντας με καταλυτικό τρόπο την ομαλή λειτουργία της εκδοτικής αγοράς, αφού παρέχει δωρεάν διαφήμιση και μάλιστα γκρίζα -υπό τη μορφή είδησης- στα ανταγωνιστικά της Χ.Κ. Τεγόπουλος, ημερήσια φύλλα που εκδίδουν μέτοχοι του Mega.
Υπενθυμίζεται ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της Τηλέτυπος συμμετέχουν η Πήγασος Εκδοτική με 26,82% και ο ΔΟΛ με 22,11%, ως οι μεγαλύτεροι μέτοχοι, ενώ τα υπόλοιπα μερίδια της εισηγμένης, ανήκουν στους Benbay Limited 5,05% (εταιρεία συμφερόντων του ομίλου Ρέστη), BNP Paribas 4,69%, Eurofinanciere 4,04%, Premier Ltd 3,1% Saran Holdings 2,7% αλλά και στη Χ.Κ. Τεγόπουλος με μικρό ποσοστό που ανέρχεται μόλις στο 2,68%.
Υπενθυμίζεται ότι το μικρό αυτό ποσοστό διαμορφώθηκε προ ετών, όταν οι μέτοχοι της εκδοτικής εταιρείας που εκδίδει την Ελευθεροτυπία και την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, έλαβαν την στρατηγική απόφαση να εξέλθουν από τα τηλεοπτικά πράγματα της χώρας, πουλώντας το διψήφιο μερίδιο που διατηρούσαν στο Mega, από τη σύσταση της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα.
Οι συνεργασίες
Η συνέργεια μεταξύ των διαφορετικής μορφής ΜΜΕ που ανήκουν στα ίδια συγκροτήματα είναι πλέον πάγια τακτική που ακολουθείται σε ολόκληρο τον κόσμο, ειδικότερα την τρέχουσα περίοδο.
Οι ουσιαστικές αλλαγές που επήλθαν στο διεθνές μιντιακό περιβάλλον από την ευρεία διάδοση τόσο των παραδοσιακών ηλεκτρονικών μέσων όσο και των αναδυόμενων (ίντερνετ, κινητά κ.λπ.), σε συνδυασμό με τη διεθνή οικονομική κατάσταση, κατέστησαν τη συνέργεια μεταξύ των Μέσων αναγκαιότητα.
Στη χώρα μας, αλλά και αλλού, η προβολή έντυπων υπό τη μορφή της παραδοσιακής διαφήμισης στα ηλεκτρονικά μέσα και το αντίθετο, είναι σχεδόν στο σύνολό της προϊόν συμφωνίας συμψηφισμού, μεταξύ των εμπορικών τμημάτων των επιχειρήσεων.
Παρά ταύτα η προβολή υπό τη μορφή είδησης είναι σαφώς κάτι διαφορετικό και έγκειται πλέον στο ΕΣΡ να αποφασίσει εάν είναι ή όχι συμβατό με τα ισχύοντα.
Τι ελέγχεται
Αυτό που θα ελεγχθεί από την ανεξάρτητη ραδιοτηλεοπτική αρχή, κατ' ουσίαν, είναι το κατά πόσο νοθεύονται οι όροι του υγιούς ανταγωνισμού και επηρεάζεται η λειτουργία της αγοράς, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι αρμοδιότητες του ΕΣΡ περιορίζονται αυστηρώς και μόνο στις εμπλεκόμενες τηλεοπτικές επιχειρήσεις και όχι στις εκδοτικές.
Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, το ΕΣΡ, εφόσον διαπιστώσει παράβαση, μπορεί να επιβάλει κυρώσεις (οικονομικές και άλλες) μόνο στον τηλεοπτικό σταθμό και όχι στις εκδοτικές επιχειρήσεις.
ΠΗΓΗ: anergoidimosiografoi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η γνώμη σας μετράει για μάς