Η έκρηξη των δωρεάν εντύπων που πλήττουν τα έσοδα του Τύπου αποδίδεται στον ανορθόδοξο τρόπο κατανομής της κρατικής διαφήμισης
ΤΗΣ ΣONIAΣ XAΪMANTA
Σκληρή κριτική προς τις κυβερνήσεις της τελευταίας 20ετίας αναφορικά με τις πολιτικές και τη νομοθεσία για τα Μέσα, ασκεί έκθεση για την κατάσταση των ΜΜΕ στην Ελλάδα με τίτλο «Πολιτικές για τα ΜΜΕ και νομοθετικές πρακτικές σε επιλεγμένες χώρες της Ε.Ε.: Η περίπτωση της Ελλάδας» την οποία διενήργησαν για λογαριασμό της Κομισιόν τρεις ερευνητές του ΕΛΙΑΜΕΠ (Ευαγγελία Ψυχογιοπούλου, Ντία Αναγνώστου, Αννα Κανδύλα) στο πλαίσιο του προγράμματος «Mediadem».
Οι ερευνητές θεωρούν ότι οι θεσμικές παρεμβάσεις στο χώρο των ΜΜΕ αποτέλεσαν τον αποσταθεροποιητικό παράγοντα για την υγιή και σταθερή ανάπτυξη τόσο των καναλιών, που παραμένουν χωρίς άδειες, όσο και του Τύπου. Ειδικά για τις εφημερίδες, αναφέρεται ότι παρά τη συνεχόμενη πτώση των ποσοστών κυκλοφορίας η Ελλάδα επιδίδεται σε έναν πρωταθλητισμό έκδοσης τίτλων με 76 πανεθνικά φύλλα και 420 τοπικές/περιφερειακές εφημερίδες. Ο κατήφορος αυτός αποδίδεται μεταξύ άλλων:
Πρώτον, στην έκρηξη (λόγω και της κρατικής διαφήμισης) των δωρεάν εφημερίδων και Δεύτερον, στην υπερπαραγωγή ειδήσεων από sites που αποτέλεσαν τον κύριο ανταγωνιστή των εφημερίδων πόσο μάλλον όταν αυτές διέθεσαν δωρεάν το περιεχόμενό τους και αυτούσιο στο διαδίκτυο.
Στο σημείο αυτό ασκείται έμμεση κριτική καθώς τα περισσότερα ιντερνετικά sites έχουν οικοδομηθεί στη βάση των μητρικών έντυπων εκδόσεων μεγάλων εφημερίδων χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι δημοφιλή. Ωστόσο παρουσιάζουν σοβαρό έλλειμμα αλληλοδιαδραστικότητας, αποδεικνύοντας ότι η online δημοσιογραφία στην Ελλάδα διανύει ακόμη την παιδική ηλικία της.
Ακόμη όμως και αυτά τα sites και portals που δεν έχουν έρεισμα στο περίπτερο μέσω «αδελφής» έντυπης έκδοσης, ανήκουν σε μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα παρέχοντας δωρεάν περιεχόμενο (ανταγωνιζόμενα τις εφημερίδες του ίδιου ομίλου), όπως άλλωστε και οι ιντερνετικοί βραχίονες των καναλιών και ραδιοφωνικών σταθμών.
Τέλος επιχειρείται καταγραφή του αριθμού των εργαζομένων στα ΜΜΕ, που ανέρχονται σε 17.000.
Στο πεδίο των τηλεοπτικών καναλιών η έκθεση καταγράφει 4 κρατικά κανάλια και 130 ιδιωτικά, τα 8 από τα οποία είναι εθνικής εμβέλειας (Mega, ANT1, Alpha, Alter, Μακεδονία, ΣΚΑΙ, Star, 902) και τα υπόλοιπα 122 τοπικά και περιφερειακά. Σημαντικό κλάτερ καταγράφεται στα ερ τζιανά με 24 δημόσιους ραδιοφωνικούς σταθμούς και περί τους 960 ιδιωτικούς ή δημοτικούς, με την πλειονότητα να αφορά ψυχαγωγικού προσανατολισμού ραδιόφωνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η γνώμη σας μετράει για μάς