13 Δεκ 2011

Αφαντος ο "επενδυτής" του εκδοτικού ομίλου Μακεδονία

Στοιχεία για τον βίο και την πολιτεία του Γιάννη Ρήγα, ιδιοκτήτη του δημοσιογραφικού συγκροτήματος «Μακεδονία», αποκαλύπτει ο Κώστας Γιαννακίδης. Ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος δημοσιογράφος καταγγέλλει ότι ο επενδυτής των 6 δισ. δολαρίων Γιάννης Ρήγας (φωτογραφία αριστερά) δεν δίνει σημεία ζωής, αρνείται να απαντήσει εάν θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί ή θα πτωχεύσει συντεταγμένα ή άτακτα και με αυτόν τον τρόπο κρατά ομήρους τους εργαζόμενους.

Ο Γιάννης Ρήγας, για άγνωστους λόγους, δεν προβαίνει ούτε καν σε συντεταγμένη πτώχευση, πληρώνοντας δεδουλευμένα κι αποζημιώσεις, πράξη που θα είχε μια αξιοπρέπεια. Την ίδια ώρα, το ζεύγος Γιάννη και Darcy Ρήγα παραχωρεί κοσμήματα από το (ιδιοκτησίας τους) κατάστημα ειδών πολυτελείας Asprey για δημοπρασία υπέρ των σκοπών της ορχήστρας Oxford Filomusica.

Ο Κ. Γιαννακίδης αποκαλύπτει ότι τα χρήματα για τη μισθοδοσία των εργαζομένων που έρχονταν (όταν έρχονταν) από την πλευρά Ρήγα, ήταν μαθημένα στα ταξίδια και αναφέρει χαρακτηριστικά: «Όπως είπε δημοσίως άνθρωπος του λογιστηρίου "αν τα λεφτά έρθουν από δω κοντά, Λονδίνο ή Λουξεμβούργο, έρχονται σε μια δυο μέρες. Αν έρθουν από μακριά, ας πούμε μέσω Κέιμαν, μπορεί να..κάνουν και τέσσερις - πέντε μέρες". Μαθημένοι στις καθυστερήσεις πληρωμών, οι εργαζόμενοι εξέφραζαν την πεποίθηση ότι ο Ρήγας επίτηδες τους ταλαιπωρεί ώστε να μπορεί να περνά μέτρα όπως απολύσεις ή μειώσεις μισθών». Επίσης αναφέρεται σε δημοσιεύματα της Καθημερινής και του Βήματος σχετικά με την εταιρεία Sciens (του Ρήγα) που αποκάλυπταν:

* Τις δραστηριότητες offshore εταιρειών με έδρα τα νησιά Κέιμαν που πήραν χωρίς δικαιολογητικά δάνεια εκατομμυρίων από την Proton Bank και τα διοχέτευσαν στην Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να αυξήσουν το ποσοστό συμμετοχής τους.
* Τη χρηματοδότηση της εταιρείας Βουκολέων Int., εκπρόσωπος της οποίας εμφανίζεται κάποιος με αρχικά Ι.Ρ. που είναι συνδεδεμένος με τη Sciens.
*Την κίνηση κεφαλαίων ύψους εκατομμυρίων ευρώ από offshore σε offshore.
*Ευθεία εμπλοκή της Sciens σε θαλασσοδάνεια της Proton αλλά και εμπλοκή με «άπλυτα» στην Πειραιώς καθώς και αναφορά σε έρευνα από το ΣΔΟΕ.
* Ο Γιάννης Ρήγας κατονομάζεται (από το Βήμα) ως ένας από αυτούς που «λεηλάτησαν τις καταθέσεις με τα Λαυρεντοδάνεια».

Νέα απο το ...μέτωπο των ΜΜΕ

*ΚΑΠΡΑΝΟΣ Πρόταση που ισοδυναμεί με «όχι» στην αποφυλάκισή του πρώην προέδρου του ΤΣΠΕΑΘ, Δημήτρη Καπράνου, υπέβαλε προς το δικαστικό συμβούλιο ο εισαγγελέας εφετών, σύμφωνα με το newpost. Ο πρώην πρόεδρος του ΤΣΠΕΑΘ κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος στις αρχές Νοεμβρίου για το σκέλος του μεγάλου σκανδάλου των ομολόγων που αφορά την αγορά από το ταμείο των δημοσιογράφων, τον Ιούλιο του 2006, του δομημένου ομολόγου των 130 εκατ. ευρώ.

*ΦΙΛΑΘΛΟΣ Ένα επετειακό φύλλο της αθλητικής εφημερίδας θα κυκλοφορήσει κατά την εορταστική περίοδο από πρώην εργαζόμενους του Φίλαθλου με στόχο να δώσει «ανάσα» στους απλήρωτους συναδέλφους τους. Το φύλλο θα μείνει για 3-4 μέρες στα περίπτερα, με στόχο τη συγκέντρωση κάποιων εσόδων για τους εργαζόμενους καθώς ο Γιώργος Κουρής δεν έχει σκοπό να τους καταβάλει τα δεδουλευμένα 10 μηνών.

Η δικαιοσύνη σβήνει χρέη σε υπερχρεωμένους δανειολήπτες

Σε διαγραφή χρεών ακόμη και από υπερχρεωμένους δανειολήπτες που όμως διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία προχωρά η Δικαιοσύνη. Μια νέα απόφαση-κόλαφος για τον τραπεζικό κλάδο ήρθε να προστεθεί στη ήδη μακρά λίστα των ειρηνοδικείων, που αποφάσισε να διαγράψει το 75% χρέους νοικοκυριού. Μάλιστα, το δικαστήριο αποφάσισε ότι η οικογένεια διατηρεί ανέπαφα τα περιουσιακά στοιχεία, τα οποία έχει στην κατοχή της, καθώς κρίθηκε ότι «δεν θα προκαλέσουν αγοραστικό ενδιαφέρον» λόγω της κρίσης. Τα χαστούκια στις τράπεζες από τα Χανιά είναι απανωτά, ενώ στο Ειρηνοδικείο επικρατεί συνωστισμός. Σύμφωνα με την Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης έχει τύχει μέσα σε μία μόλις ημέρα να βρεθούν ενώπιον του δικαστηρίου 17 υπερχρεωμένα νοικοκυριά, που..ζητούν κούρεμα ή ακόμη και διαγραφή χρεών.
Συγκεκριμένα, το Ειρηνοδικείο αποφάσισε να προχωρήσει σε κούρεμα χρέους ύψους 53.807 ευρώ, υπέρ του συζύγου πολύτεκνης οικογένειας, που είχε συνολικά οφειλές προς τις τράπεζες ύψους 69.647 ευρώ. Κλήθηκε από το δικαστήριο να καταβάλει το ποσό των 330 ανά μήνα, επί μία τετραετία, δηλαδή συνολικά 15.840 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η πρόεδρος της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη, ο σύζυγος είναι συνταξιούχος του ΙΚΑ με προβλήματα υγείας και λαμβάνει σύνταξη 860,23 ευρώ τον μήνα. Όσον αφορά τα περιουσιακά του στοιχεία, ο ίδιος έχει τρία αγροτεμάχια και ένα Ι.Χ. αυτοκινήτου 1.390 κυβικών, κυκλοφορίας 1997.

Η σύζυγος είναι νοικοκυρά χωρίς κανένα επάγγελμα και με μοναδικό εισόδημα το επίδομα των πολυτέκνων, ύψους 101,62 ευρώ μηνιαίως. Είχε συνολικές οφειλές 19.347,54 ευρώ σε μία τράπεζα και διατηρεί κατοικία στο όνομά της, η οποία κινδύνευε να κατασχεθεί. Η ίδια κλήθηκε από το δικαστήριο να πληρώσει 20 ευρώ τον μήνα επί τέσσερα χρόνια (σύνολο 960 ευρώ, τα οποία θα αφαιρεθούν από τα 19.374,54 ευρώ). Της χορηγήθηκε ακόμη «περίοδος χάριτος» ενός έτους, προκειμένου να εξοφλήσει το υπόλοιπο χρέος και να σώσει από την αναγκαστική εκποίηση τη μοναδική της κατοικία. Ως χρόνος εξόφλησης του ποσού της χρέωσης ορίστηκε η δεκαπενταετία και θα καταβάλει μετά την περίοδο χάριτος το ποσό των 102,30 ευρώ τον μήνα για 15ετία. Η κυρία Μελάκη προσθέτει ότι «το σημαντικό είναι ότι η σύζυγος διέθετε και έτερα περιουσιακά στοιχεία, αλλά το δικαστήριο έκρινε ότι δεν επρόκειτο να προκαλέσουν αγοραστικό ενδιαφέρον».

Με απόφαση δικαστηρίου επαναπροσλαμβάνεται στο ΔΟΛ ο πρόεδρος της ΕΠΠΗΤ

Η διοίκηση του ΔΟΛ υποχρεούται, βάσει δικαστικής απόφασης, να επαναπροσλάβει τον πρόεδρο της Ένωσης Προσωπικού Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου (ΕΠΠΗΤ) Χρήστο Μαΐδη που η απόλυσή του ήταν καταφανώς εκδικητική και αποτελούσε ξεκάθαρα συνδικαλιστική δίωξη.

Την ίδια ώρα νέα αναστάτωση στην Μιχαλακοπούλου καθώς με e-mail ανακοινώθηκε στους εργαζομένους του ΔΟΛ ότι δεν θα πληρωθούν στις 15 του μηνός (όπως συνηθιζόταν μέχρι τώρα), αλλά θα πάρουν όλο το μισθό τους στο τέλος του μήνα που θα είναι μειωμένος κατά 20% ενώ κάποιοι άρχισαν να καλούνται για υπογραφή των ατομικών συμβάσεων. Οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε στάση εργασίας υλοποιώντας απόφαση της γενικής συνέλευσής τους.

Την ίδια ώρα στο Πρώτο Θέμα έγινε συνέλευση των εργαζομένων με αφορμή όσα γράφτηκαν στο διαδίκτυο για περικοπές μισθών της τάξης του 15%. Οι αποφάσεις για περικοπές επιβεβαιώθηκαν από διευθυντικά στελέχη της εφημερίδας με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι της Αποστόλου Παύλου να αντιδράσουν θέτοντας το ερώτημα: «πως είναι δυνατόν να γίνονται περικοπές 15% όταν η εφημερίδα είναι μακράν πρώτη σε πωλήσεις και όταν μάλιστα πριν από 6 μήνες είχαν μειωθεί ξανά οι μισθοί κατά 10 %;». Βάσει αυτών και αν τελικά υλοποιηθεί η απόφαση για νέα μείωση κατά 15%, οι εργαζόμενοι στο Πρώτο Θέμα θα έχουν υποστεί μείωση 25% μέσα σε διάστημα λίγων μηνών…

Περικοπές ζητάει η εργοδοσία και στη Ναυτεμπορική

Αναδημοσιεύουμε απο το blog zoornalistas την επιστολή εργαζόμενου στην εφημερίδα Ναυτεμπορική με αφορμή τις περικοπές που επιχειρεί η εργοδοσία:

"Την προηγούμενη εβδομάδα η εργοδοσία της Ναυτεμπορικής κάλεσε όλους τους εργαζομένους για υπογραφή ατομικών συμβάσεων 3ετους διάρκειας με μειώσεις από 17%-20% για όλους τους μισθούς πάνω από 1250 ευρώ μικτά. Ακολουθεί πίνακας με το συνολικό αλλά και ανά εργαζόμενο εργοδοτικό κόστος, για τις εισηγμένες εκδοτικές επιχειρήσεις που εκδιδουν εφημερίδες προκειμένου να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα του. Πηγή των παρακάτω στοιχείων είναι οι οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύουν οι εισηγμένες στο ΧΑ εταιρείες. Τα νούμερα αφορούν την εταιρεία (και όχι τον όμιλο) για τη χρήση 2010.

ΜΕΣΟ ΣΥΝ. ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΑΤΟΜΑ ΜΕΣΟ ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ 5.549.004 217 25.571
ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ 27.484.561 820 33.518
ΔΟΛ 25.484.748 691 36.881
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 14.816.799 372 39.830
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 5.274.797 128 41.209
ΠΗΓΑΣΟΣ 23.622.419 525 44.995

Ενώ λοιπόν παρέχουμε μακράν το μικρότερο εργατικό κόστος στην εταιρεία, το οποίο όπως μας βομβαδίζουν όλοι οι εργοδότες είναι το Α και το Ω για την επιβίωση μιας επιχείρησης, η εργοδοσία της Ναυτεμπορικής ως ένδειξη ευγνωμοσύνης (συν τοις άλλοις γιατί παράγουμε ένα προϊόν που χωρίς καμμία απολύτως προσπάθεια/επένδυση από την πλευρά της, φέρνει ένα σκασμό λεφτά κάθε χρόνο απο ισολογισμούς) μας πιέζει με πολύ μεγάλο τσαμπουκά για ατομικές συμβασεις έχοντας κάνει πάνω απο 10 απολύσεις το τελευταίο τρίμηνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μπόμπολας με σχεδόν διπλάσιο κόστος, ζήτησε αρχικά 10% και τώρα προσπαθεί για άλλο ενα 10% ενώ ο Ψυχάρης με πολύ μεγαλύτερο κόστος ζηταει το ιδιο ποσοστο με τη Ναυτεμπορική και με μεγαλύτερο όριο εκκίνησης!
Εάν αυτό δεν είναι απληστία, τότε τι είναι;

Ναυτέμπορας"

12 Δεκ 2011

Περιοδικό UNFOLLOW η νέα ανεξάρτητη εκδοτική προσπάθεια

Το UNFOLLOW είναι μηνιαίο, έντυπο, ανεξάρτητο δημοσιογραφικό και πολιτικό περιοδικό. Αποτελεί προσπάθεια να δημιουργήσουμε ένα περιοδικό που θα διευθύνεται και θα συντάσσεται από δημοσιογράφους. Γεννιέται από το περιβάλλον της κρίσης και προσπαθεί να αντιτάξει στην Κατάσταση Εξαίρεσης, που κυριαρχεί τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή πολιτική, την ανάγκη για παρατήρηση, καταγραφή, ανάλυση και καλύτερη περιγραφή του κοινωνικού πεδίου.

Αποφασίσαμε ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει ένα τέτοιο περιοδικό πρωτίστως για πολιτικούς λόγους. Ωστόσο, επιθυμούμε να σταθεί στο «κέντρο» της ενημέρωσης και όχι στο περιθώριο – δεν φτιάχνουμε, δηλαδή, ένα «εναλλακτικό» έντυπο αλλά ένα επαγγελματικό, δημοσιογραφικό περιοδικό, με ευρεία απεύθυνση, ωστόσο με άλλο ήθος και άλλη αντίληψη από τα κυρίαρχα ΜΜΕ. Αν έχουμε μία αρχή, είναι η εξής: καταγράφουμε ό,τι χρειάζεται να καταγραφεί, αποκαλύπτουμε ό,τι χρειάζεται να αποκαλυφθεί, αναλύουμε ό,τι χρειάζεται να αναλυθεί, και δεν ταυτιζόμαστε εκ προοιμίου με καμία παράταξη, καμία οπτική και καμία θέση. Το ότι ασκούμε κριτική σε ένα φαινόμενο ή σε μία κίνηση δεν μας τοποθετεί αυτομάτως στο πλευρό των όποιων αντιπάλων τους. Και μολονότι είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της χειραφέτησης όλων, κυρίως μέσω της σκέψης, της γνώσης, της αμφισβήτησης και της πολιτικής συμμετοχής, δεν αποδεχόμαστε ότι έχουμε «φυσικούς» ή αυτονόητους συμμάχους. Σύμμαχός μας είναι η αλήθεια και όποιος συντάσσεται μαζί της.

Το κύριο περιεχόμενο του UNFOLLOW θα είναι επιτόπιο ρεπορτάζ και πρωτότυπο φωτορεπορτάζ (ναι, θα επαναφέρουμε εκείνη την ξεχασμένη πρακτική όπου οι δημοσιογράφοι έχουν παρατηρήσει και ξέρουν για ποιο πράγμα γράφουν!) και σύνθετη ανάλυση στα γεγονότα. Θα πλαισιωθεί από στήλες άποψης με ιδιαίτερη έμφαση στο καλό γράψιμο, καθώς και ποικίλα αφηγήματα. Φτιάχνουμε ένα περιοδικό για αναγνώστες και, όχι, δεν δεχόμαστε αυτό που διατείνονται τα υπάρχοντα ΜΜΕ, ότι «ο κόσμος δεν διαβάζει». Εμείς πιστεύουμε ότι διαβάζει και θα προσπαθήσουμε να προσφέρουμε κάτι που αξίζει να διαβαστεί.

Το πιο κρίσιμο για την ανεξαρτησία κάθε ΜΜΕ και πολύ περισσότερο ενός περιοδικού σαν το UNFOLLOW, που θέλει να αποφασίζουν γι’ αυτό μόνο οι δημοσιογράφοι, οι συνεργάτες του, και το αναγνωστικό κοινό που το εμπιστεύεται, είναι η χρηματοδότησή του. Ως εκ τούτου, επιλέγουμε να μην έχουμε «εξωτερικό» χρηματοδότη ή επενδυτή – είτε φανερό είτε σκιώδη. Δεν επιθυμούμε και δεν επιδιώκουμε καμία σύνδεση με οποιαδήποτε άλλα συμφέροντα. Κάτι τέτοιο θα διευκόλυνε οπωσδήποτε τη βιωσιμότητα του περιοδικού, στην καλύτερη περίπτωση όμως θα έριχνε σκιές στο κύρος του και στη χειρότερη θα τραυμάτιζε ανεπανόρθωτα την ανεξαρτησία του – όπως συμβαίνει με τα ΜΜΕ που κυριαρχούν στο τοπίο της ενημέρωσης τώρα.

Έτσι, αποφασίσαμε το εξής: Εμείς, οι δημοσιογράφοι του UNFOLLOW, θα καταβάλουμε τα έξοδα για την εκτύπωση και τη διανομή και θα βασιστούμε στις πωλήσεις. Αν εσείς, οι αναγνώστες, βρείτε το περιοδικό ενδιαφέρον και το αγοράσετε, τότε θα αμειφθούμε για την εργασία μας. Είναι απολύτως στο δικό σας χέρι να στηρίξετε το UNFOLLOW, αγοράζοντάς το και διαβάζοντάς το κάθε μήνα!

Το UNFOLLOW εκδίδεται και διευθύνεται από τους συντάκτες του.

Συντακτική ομάδα: Ηρακλής Αδύρης, Μαρινίκη Αλεβιζοπούλου, Κώστας Βαξεβάνης, Λεωνίδας Βατικιώτης, Μαρία Βελβιτσάνου, Έφη Γιαννοπούλου, Κώστας Εφήμερος, Αχιλλέας Ζαβαλλής, Αυγουστίνος Ζενάκος, M. Hulot, Κατερίνα Κιτίδη, Πάρης Μήτσου, Στεφανία Μιζάρα, Νικόλας Μπαρδάκης, Old Boy, Πιτσιρίκος, Σπύρος V.J., Θεόφιλος Τραμπούλης, Γιώργος Τσιάρας, Μιλτιάδης Φίνος, Παναγιώτης Φραντζής, Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος, Πάνος Χαρίτος, Άρης Χατζηστεφάνου, Νέλλη Ψαρρού

Σχεδιασμός: Χρήστος Λιάλιος

Συντονιστές: Μαρινίκη Αλεβιζοπούλου, Έφη Γιαννοπούλου, Αυγουστίνος Ζενάκος, Θεόφιλος Τραμπούλης, Λευτέρης Χαραλαμπόπουλος

Επιμέλεια φωτογραφιών: Αχιλλέας Ζαβαλλής
Ατελιέ: Μαρία Βελβιτσάνου
Διορθώσεις: Λιάνα Καρπούζη

Εκτύπωση: Ηλιότυπο Α.Ε.Β.Ε.Ε.
Διανομή: Ευρώπη Α.Ε.

Για ζητήματα έκδοσης και διαφήμισης παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον Λευτέρη Χαραλαμπόπουλο.
Για ζητήματα σύνταξης και συνεργασίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον Αυγουστίνο Ζενάκο.

Οποιοσδήποτε μπορεί ελεύθερα να αναδημοσιεύσει την ύλη του UNFOLLOW σε έντυπη ή σε διαδικτυακή μορφή για μη κερδοσκοπικούς λόγους, με την προϋπόθεση ότι θα αναφέρει την πηγή και δεν θα δημιουργήσει παράγωγα έργα. Η αναδημοσίευση για κερδοσκοπικούς λόγους επιτρέπεται μόνο με έγγραφη άδεια της συντακτικής ομάδας.

UNFOLLOW κυκλοφορει ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Η αιχμηρή απάντηση του Γ Κιμούλη στο σχόλιο του Βηματοδότη

Στο Βήμα της Κυριακής 4 Δεκεμβρίου και στη στήλη του Βηματοδότη, γράφτηκε το παρακάτω σχόλιο:
“Καλοκαίρι χωρίς Φεστιβάλ Αθηνών; Πράκτοράς µου µε ενηµέρωσε ότι ο «οικουµενικός» υπουργός Πολιτισµού κ. Π. Γερουλάνος δεν βιάζεται να υπογράψει για την εκταµίευση των σχετικών πόρων. ∆εν µπορώ να φανταστώ ότι ο Παύλος θα καταργήσει το Φεστιβάλ, ούτε ότι ο κ. Φ. Σαχινίδης θα επιτρέψει ώστε το ελληνικό καλοκαίρι να το στερηθεί. Ενδεχοµένως ο κ. Γερουλάνος καθυστερεί προκειµένου ευκολότερα ο επικεφαλής του Φεστιβάλ κ. Γ. Λούκος να αποφύγει να συµπεριλάβει στο πρόγραµµα παραστάσεις αρχαίου δράµατος παγκόσµιας εµβέλειας όπως εκείνες που επιµένουν να σκηνοθετούν µεγάλοι ερµηνευτές της τηλεόρασης όπως ο κ. Γ. Κιµούλης.“

Σήμερα στην ίδια στήλη ο Βηματοδότης επανήλθε γράφοντας το εξής:

“Ο παλαιός ηθοποιός του θεάτρου κ. Γ. Κιμούλης συγκινήθηκε επειδή τον αποκάλεσα “μεγάλο ερμηνευτή της τηλεόρασης” την περασμένη Κυριακή, αλλά ρώτησε συνομιλητή του ποια είναι η μεγάλη τηλεοπτική ερμηνεία που εννοούσα. Πρόκειται για τον “Ψυχίατρο” (1992), το σήριαλ του Antenna το οποίο σφράγισε με την ερμηνεία του. Σε ό,τι αφορά την Επίδαυρο, καθησυχάζω όσους ανησυχούν μήπως δεν την τιμήσει εφέτος με την παρουσία του. Ο κ. Κιμούλης είναι μεγαλύτερος ηθοποιός από τον Δημήτρη Χορν, ο οποίος δεν εμφανίστηκε ποτέ στην Επίδαυρο γιατί, όπως εξηγούσε στους συνομιλητές του με τη στεντόρεια φωνή του, δεν διέθετε το φωνητικό εύρος που απαιτείται...”

Σήμερα ο Γ. Κιμούλης έστειλε στον Βηματοδότη την εξής απάντηση:

"΄Εξεστι Κλαζομενίοις ασχημονείν» - άλλως μία σου και μία μου [πληροφορία]"

Αγαπητέ Κλαζομένιε Βηματοδότη,
ένας φίλος με ειδοποίησε για το προσβλητικό σου σχόλιο, στη στήλη σου την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου,το οποίο αφορούσε εμένα. Το διάβασα και αντιπαρερχόμενος τον περιφρονητικό σου χαρακτηρισμό, [με αποκαλούσες δήθεν "μεγάλο ερμηνευτή της τηλεόρασης"] - γιατί ούτως ή άλλως δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα [βαριέμαι να σου στείλω το βιογραφικό μου, μπες στο διαδίκτυο, αν θες και κάπου θα το βρεις] - σκέφτηκα πως εδώ ο κόσμος καίγεται με τα παπαγαλάκια του Λούκου θα ασχολούμαι τώρα; Δεν έδωσα λοιπόν συνέχεια [όπως θα μπορούσα] και το ξέρεις πολύ καλά, παρόλο που υπαινίσσεσαι στο σημερινό σου σχόλιο, πως "συγκινήθηκα", όταν διάβασα αυτά που έχεις γράψει. Δεν αντέδρασα, όχι από φόβο, αλλά από αταβιστική αδιαφορία προς τα ανυπόγραφα σχόλια, τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, πάντα μου θύμιζαν κουκουλοφόρους ασφαλίτες. Βλέπω όμως, πως εσύ δε σταματάς. Συνεχίζεις. Αφού λοιπόν ζητάς απάντηση απελπισμένα, οφείλω να σου δώσω κι εγώ με τη σειρά μου μία πληροφορία.

Κλαζομένιε Βηματοδότη,
κατ' αρχάς μη δαγκώνεις το χέρι που σε ταΐζει. Η τηλεόραση, που τόσο απαξιώνεις, συγκοινωνεί ευθέως με τους εκάστοτε υπουργούς, τον «κάθε» Λούκο, τους «πολιτιστικούς» [;] οργανισμούς και τα συμπαρομαρτούντα, στην ποιότητα των οποίων –ως ενιαίο σύστημα- χρωστάς τα γραφόμενά σου. Γιατί δεν είμαι καθόλου σίγουρος, για την επαγγελματική σου σταδιοδρομία σε ένα καλύτερο τοπίο. Εν συνεχεία, πρέπει να σου δηλώσω, πως μου αρέσουν όσοι εργάζονται με συνέπεια, αλλά ειλικρινά δεν καταλαβαίνω ποιο μπορεί να είναι το πρόβλημά σου; Σε τι ακριβώς αναφερόσουν στο σχόλιο της προηγούμενης Κυριακής, το οποίο κατά τη γνώμη σου επιρρωνύεις σήμερα; Σ' εμένα ή στον κίνδυνο ματαίωσης του φεστιβάλ; Σ' εμένα ή στο ότι το Υπουργείο Πολιτισμού και ο Γερουλάνος δεν έχουν λεφτά; Σ' εμένα ή στο ότι ο Λούκος δεν έχει να πληρώσει όσα χρωστάει;

Δεν καταλαβαίνω, πώς σχετίζεται το πρόσωπό μου, αφού είναι γνωστό, πως η μόνη συμμετοχή, που μου επιτρέπεται από τότε που ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής ο Λούκος είναι αυτή του θεατή της Επιδαύρου; Δεν αντιλαμβάνεσαι πως με αυτό το σχόλιο εκθέτεις τον Λούκο και τους συν αυτώ, που τόσο πολύ θέλεις να προστατέψεις; Γιατί να έχει ο Λούκος τόση αγωνία να μη με συμπεριλάβει στο πρόγραμμα του επόμενου καλοκαιριού, αφού δεν έχω κάνει καμία αίτηση, προς το παρόν; Γιατί διέρρευσε σ' εσένα, αυτήν του την αγωνία; Διότι μόνον αν σου το είπε ο ίδιος ο Λούκος ή οι συν αυτώ, μπορεί να το ξέρεις.

Ενδεχομένως όμως - κι αυτή είναι η πληροφορία, που σου δίνω -, όπως μου είπε κι ένας φίλος [γιατί εγώ πράκτορες δεν έχω] ενδεχομένως το σχόλιό σου να μην ήταν μόνο μία συνήθης απρέπεια ή χυδαιότητα, αλλά να είναι κάτι σαν ανεξόφλητος λογαριασμός προς τον Λούκο, αφού είναι γνωστή στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ των φεστιβαλικών πεπραγμένων η σχέση μου μαζί του. Αυτά μου είπε ο φίλος και συνέχισε: "Μπορεί να ήταν κάτι σαν υποχρέωση κάποιας αντικαταβολής. Τόσα και τόσα ακούγονται για κρυφές μισθοδοτικές καταστάσεις. Payroll. Ποιος ξέρει; Φήμες; Μπορεί."

Κλαζομένιε,
εγώ δεν το πιστεύω. Απλώς σου μεταφέρω αυτή την πληροφορία. Όσα "πήρε το αυτί μου". Ό,τι κάνεις κι εσύ επαγγελματικά δηλαδή. Ανυπόστατες ανόητες φήμες, θα μου πεις. Δε διαφωνώ. Βέβαια, έψαξα στο διαδίκτυο και βρήκα εκατοντάδες σελίδες που έγραφαν γι' αυτές τις "κρυφές μισθοδοτικές καταστάσεις". Δεν έδωσα όμως σημασία, γιατί δεν πιστεύω σ' όσα γράφονται. Απλώς έχε το στο πίσω μέρος του μυαλού σου, γιατί η γυναίκα του Καίσαρα, δεν πρέπει μόνον να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται.

Προς Θεού, δε θέλω να παρεξηγηθώ. Δε λέω, πως τα "παίρνεις" από κάπου! Λέω μόνον: πρόσεχε! Μέσα στην αθωότητά σου εκτίθεσαι και πολλοί μπορεί να πιστέψουν κάτι τέτοιο. Γνώμη μου. Στο κάτω κάτω της γραφής, γνωρίζω πολύ καλά, πως μπορεί να εκνευρίζω μερικούς [εύχομαι όχι εσένα - εσένα μπορεί και να σου αρέσει] με την επιμονή μου να αντιπαρατίθεμαι, όπως και όσο μπορώ, με την "τακτοποιημένη" τους ζωή, αλλά εγώ είμαι πάντα εδώ, με το πρόσωπο και το όνομά μου, με την αδεξιότητά μου [για να σε ικανοποιήσω λιγάκι], πάντως εδώ, αυτός που ξέρεις, χωρίς κουκούλες και χωρίς φανερά ή κρυφά αφεντικά και ζω από χρήματα, που βγάζω μόνο απ' τη δουλειά μου. Δεν ήμουν, δεν είμαι, ούτε και θα είμαι μισθοφόρος.

Φιλικά [προς το παρόν]
κι αν χρειαστεί θα επανέλθω παντοιοτρόπως

Γιώργος Κιμούλης

mediasoup

Στο πλευρό των εργαζόμενων του ALTER

Μια πολύ αγωνιστική βραδιά έζησαν την Κυριακή οι απλήρωτοι εργαζόμενοι του ALTER, με την επίσκεψη των μελών του Διασωματειακού στις εγκαταστάσεις του καναλιού και τη διαβεβαίωση ότι όλοι, από όλα τα ΜΜΕ και όχι μόνο, στέκονται στο πλευρό τους στο δίκαιο αγώνα για τη διεκδίκηση των δεδουλευμένων και το δικαίωμα στη δουλειά.
Κοντά μας βρέθηκαν και συνάδελφοι από όλα τα μέσα ενημέρωσης που αντιμετωπίζουν το φάσμα των απολύσεων, των περικοπών των μισθών τους και της ανεργίας, τους οποίους ευχαριστούμε από καρδιάς για τη δύναμη που μας έφεραν. Το παρόν έδωσαν οι πρόεδροι της ΠΟΕΣΥ Γιώργος Σαββίδης, της ΕΣΗΕΑ Δημήτρης Τρίμης, της ΕΤΕΡ Δημήτρης Καμαρινόπουλος, της ΕΤΗΠΤΑ Γιώργος Μυλωνάς, της ΠΟΕΠΤΥΜ Χριστίνα Ζαμπέλα. Από το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ παρέστησαν η Α΄αντιπρόεδρος Νανά Νταουντάκη, ο ταμίας Γιάννης Αγγέλης και τα μέλη Σταμάτης Νικολόπουλος, Γιώργος Φιλιππάκης, από την ΕΤΙΤΑ ο πρόεδρος Νίκος Σπυρέας και η ταμίας Ακριβή Κηρύκου, από την ΕΠΗΕΑ ο πρόεδρος Μάρκος Γκανάς και το μέλος του ΔΣ Βαγγέλης Γκιλάκης, ο πρόεδρος των Φωτορεπόρτερ Μάριος Λώλος, από το Μικτό της ΕΣΗΕΑ οι εκπρόσωποι του ΣΚΑΪ, του STAR και άλλων ΜΜΕ, η πρόεδρος του Β/βάθμιου Πειθαρχικού της ΕΣΗΕΑ Μιμή Τουφεξή, η Μαρίνα Μεϊντάνη πρώην μέλος του ΔΣ της ΕΣΗΕΜΘ, από την Εργασιακή Επιτροπή της ΕΡΤ ο Νάσος Μπράτσος, από την ΟΣΝΙΕ η Ειρήνη Ζωγραφάκη, η πρόσφατα απολυμένη από το ΕΘΝΟΣ δημοσιογράφος Πόπη Χριστοδουλίδου και πολλοί συνάδελφοι από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ και άλλα ΜΜΕ. Ζητάμε συγνώμη αν ξεχνάμε κάποιους… Αναρτήθηκε από ergazomenoi_alter στις 4:21 μ.μ.

Μοιράζει οικόπεδα αντί να πληρώσει τα οφειλόμενα η διέυθυνση της Μακεδονίας

Η κυρία του εκδοτικού συγκροτήματος της Μακεδονίας Β. Σουλοπούλου κάλεσε τους απλήρωτους τρείς μήνες 190 εργαζόμενους-ιθαγενείς, για να τους πεί ότι είναι θυμωμένη με τον ιδιοκτήτη Γ. Ρήγα που έχει εγκαταλείψει τις εφημερίδες και πως η μόνη διέξοδος είναι η εξεύρεση από κοινού λύσης, που θα πείσει τον ιδιοκτήτη να παραμείνει (ο οποίος σημειωτέον δεν έχει εγκαταλείψει τις επενδυτικές δραστηριότητές τους στην Ελλάδα).
Ως τέτοια, η κυρία βλέπει ένα σχέδιο λαιμητόμο, με το οποίο απομακρύνονται 79 εργαζόμενοι (οι 42 που δήλωσαν εθελούσια έξοδο, συν 37 που θα προέλθουν είτε από επιπλέον εθελούσιες είτε από απολύσεις). Σ’ αυτούς τα δεδουλευμένα και οι κολοβές αποζημιώσεις θα καταβληθούν σε 4 διμηνιαίες δόσεις μέσα στο 2012 λαμβάνοντας μέσα στον Δεκέμβριο το 25% αυτών.
Για τους 106 εργαζόμενους (78 σε M+Θ εκ των οποίων 29 δημοσιογράφοι και 28 σε ΣΠΟΡ, εκ των οποιων 18 δημοσιογράφοι) θα μείνουν στο… Άουσβιτς, προβλέπεται να ξεχάσουν τους οφειλόμενους μισθούς, τις μέρες τις επίσχεσης εργασίας και τις εκ περιτροπής, καθώς και τους 3 πρώτους μήνες του 2012. Το τελευταίο μπορεί να απλωθεί σε 6 μήνες. Δηλαδή μέχρι τον Αύγουστο της επόμενης χρονιάς, οι εναπομείναντες εργαζόμενοι θα πληρώνονται το 50% των αποδοχών τους, ενώ μετά..το εξάμηνο η μείωση παγιώνεται στο 30%.
Για την απώλεια των 8 και πλέον μισθών, σε αντιστάθμισμα οι εργαζόμενοι θα πάρουν… ένα οικόπεδο στο Ωραιόκαστρο και το 10% των μετοχών, καθώς επίσης και το 20% των κερδών!!!

Όπως βλέπετε παραθέσαμε ξερά τα όσα ακούσαμε σήμερα το πρωί στο Βελλίδειο, χωρίς επιφωνήματα και… βρισίδια. Αυτά θα ακολουθήσουν, όπως και αναλυτικά στοιχεία του σχεδίου μαζικής σφαγής!.

Όπως ήταν φυσικό, οι παρευρισκόμενοι εργαζόμενοι σηκωθήκαμε και φύγαμε στο τέλος και πριν καλά-καλά ολοκληρώσει η κυρία, η οποία φώναζε: Δεν είναι μπλόφα, δεν είναι μπλόφα!…

Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι, δημοσιογράφοι, τεχνικοί, διοικητικοί, μεταβήκαμε στην Ένωση Συντακτών και ομόφωνα συμφωνήσαμε ότι η κυρία δεν εκπροσωπεί τίποτε, δεν υπάρχει κανένας λόγος να της απαντηθεί το κατάπτυστο και διεστραμμένο σημερινό σχέδιό της, αρχίζοντας άμεσα όλες τις απαιτούμενες ενέργειες: συνδικαλιστικές, νομικές, ακτιβίστικες και πολλές άλλες.

Λεπτομέρειες της κοινής συνέλευσης θα γραφούν αργότερα, όπως και οι αντιδράσεις των συναδέλφων, που παρά τις τραγικές στιγμές διακρίθηκαν ακόμη και για το χιούμορ τους! (Το τι έγινε με τις αναφορές σε οικόπεδα, μετοχές και κέρδη, θα περιγραφούν αργότερα και με την μορφή σχολίων σ΄ αυτό το ιστολόγιο).

-ΌΧΙ ΣΤΟΝ ΩΜΟ ΕΚΒΙΑΣΜΟ: Ή ΔΕΧΕΣΤΕ ΤΗ ΣΦΑΓΗ Ή ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

-ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΟΥΜΕ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΝΑ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΣΟΥΝ

-ΑΝ ΝΟΜΙΖΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΑΥΤΗ, ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΈΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ, ΟΤΙ ΘΑ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ ΕΣΑΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΤΡΑ ΓΕΛΑΣΜΕΝΟΙ

-ΜΗ ΞΕΧΝΑΝΕ ΌΤΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΤΑΝΟΙΩΣΟΥΝ ΠΙΚΡΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΑΝ ΕΤΣΙ

-ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ, ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ

-αναδημοσίευση από το asyntaxtostypos

11 Δεκ 2011

Έφυγε η μεγάλη στιχουργός Σώτια Τσώτου

Σε ηλικία 69 ετών άφησε την τελευταία της πνοή το βράδυ του Σαββάτου, ύστερα από διετή μάχη με την επάρατη νόσο, η Σώτια Τσώτου, μία από τις σπουδαιότερες γυναίκες στιχουργούς του ελληνικού τραγουδιού.
Το προσωπικό στίγμα της Σώτιας Τσώτου στο κοινωνικό και ερωτικό τραγούδι θα μείνει για πάντα ζωντανό, μέσα από συνεργασίες που είχε με μεγάλα ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου όπως...
η Μαρινέλλα, ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Γιάννης Πουλόπουλος, ο Γιάννης Πάριος, ο Κώστας Χατζής, η Δήμητρα Γαλάνη, όπως επίσης και μέσα από αθάνατα τραγούδια που έγραψε όπως τα: «Όλα μας τα πλούτη», «Αν ήμουν πλούσιος», «Σύνορα η αγάπη δε γνωρίζει», «Δεν ξεχνιέσαι», «Ο αφέντης λαός» κ.ά.
Η σπουδαία στιχουργός γεννήθηκε στις 14 Μαΐου του 1942 στη Λειβαδιά. Από τα 2 της χρόνια έζησε στην Αθήνα. Μοναχοπαίδι εύπορων μικροαστών, σπούδασε μεταξύ άλλων στην ελληνογαλλική σχολή του Αγίου Ιωσήφ «Saint Joseph». Από τα 18 της χρόνια εργαζόταν ως δημοσιογράφος, παράλληλα με τις σπουδές της στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στις δραματικές σχολές του Πέλου Κατσέλη και του Κωστή Μηχαηλίδη. Η δικτατορία της 21ης Απριλίου τη βρήκε στην εφημερίδα «Ελευθερία», η οποία διέκοψε αυθημερόν την έκδοσή της, θέτοντας τέλος στη δημοσιογραφική της καριέρα. Στη διάρκεια της Χούντας συνελήφθη και κρατήθηκε πολλές φορές. Στην απομόνωση εμπνεύστηκε τα τραγούδια που θα την έκαναν λίγους μήνες αργότερα γνωστή σαν στιχουργό: το «Δε βαριέσαι αδελφέ» και το «Να 'τανε το '21».
Συνεργασίες
Η καθοριστική συνεργασία της καριέρας της ήταν με τον Κώστα Χατζή, η οποία έδωσε τραγούδια διαμαρτυρίας κατά την διάρκεια της δικτατορίας, όπως «Απ' το αεροπλάνο», «Τρελός ή παλληκάρι», «Κάτι τρέχει» κ.λπ. Κορύφωση αποτέλεσε το «Ρεσιτάλ», του οποίου οι πωλήσεις ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο δίσκους. Την ίδια εμπορική επιτυχία με νούμερα ασυνήθιστα για τη μικρή ελληνική αγορά είχε και η συνεργασία της με τον Σταύρο Κουγιουμτζή και το «Να ‘τανε το '21» με το Γιώργο Νταλάρα. Μια, επίσης, σημαντική συνεργασία ήταν με το Δώρο Γεωργιάδη, με τον οποίο συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1972 και πήραν το πρώτο βραβείο με το τραγούδι «Αν ήμουν πλούσιος» και στο Φεστιβάλ της Eurovision του 1979 με τον «Σωκράτη». Σταθμός στην καριέρα της θεωρούνταν οι δυο δίσκοι με το Στέλιο Καζαντζίδη και το γνωστό «Βραδιάζει».
Διακρίσεις
Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: 1971 με το τραγούδι «Ταξίδευα παιδί κι εγώ», 1972 1ο Βραβείο με το τραγούδι «Αν ήμουν πλούσιος», 1974 2ο Βραβείο με το τραγούδι «Αν» σε μουσική Γιώργου Κριμιζάκη και ερμηνευτή τον Μιχάλη Βιολάρη. Φεστιβάλ Eurovision: 8η θέση με το τραγούδι «Σωκράτης» που ερμήνευσε η Ελπίδα το 1979.
Η Σώτια Τσώτου είχε, επίσης, συμμετοχές και διακρίσεις σε Φεστιβάλ της Σόφιας και του Τόκιο.
Θέατρο - Τηλεόραση
Στις αρχές της δεκαετίας του ΄80, η Μαρινέλλα ανέβασε στο Ζουμ ένα μουσικό υπερθέαμα σε στίχους της Σώτιας Τσώτου και μουσική του Δώρου Γεωργιάδη με τον τίτλο «Εικόνες». Τα Χριστούγεννα του 1990, στο εορταστικό πρόγραμμα του ΑΝΤ1 που παρουσίασε η Αλίκη Βουγιουκλάκη, έγραψε την μια από τις τέσσερις αυτοτελείς χριστουγεννιάτικες ιστορίες με τον τίτλο «Ο τέταρτος μάγος». Την επόμενη χρονιά, στο ίδιο κανάλι, προβλήθηκε το σήριαλ της «Φάκελος Αμαζών» με το Γρηγόρη Βαλτινό. Το 1999, στο θέατρο Αθηνά παρουσιάστηκε το έργο της «Παραμονές του 2000» σε μουσική του Κώστα Χατζή. Το 2007, στην τηλεοπτική σειρά του ALPHA «Για την καρδιά ενός αγγέλου», έγραψε το τραγούδι των τίτλων τέλους «ʼσπρα φορώ όταν πενθώ» που ερμηνεύει ο Δημήτρης Μητροπάνος, σε μουσική Χρήστου Παπαδόπουλου.
Η πολιτική - σύμφωνα με επιθυμία της– κηδεία θα τελεσθεί την Τρίτη στις 14:30 στο Α΄ Νεκροταφείο. Η οικογένειά της επιθυμεί αντί στεφάνων τα χρήματα να δοθούν στο «Χαμόγελο του Παιδιού».

Ψηφισμα συμπαράστασης απο την Ένωση Φωτορεπορτερ Ελλάδος

Η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας (Ε.Φ.Ε.) συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζομένων στα Δημόσια Μέσα Ενημέρωσης (ΑΠΕ, ΕΡΤ, Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και Δημοτικά Ραδιόφωνα ) που εδώ και καιρό αγωνίζονται ενάντια στις ρυθμίσεις του ενιαίου μισθολογίου - βαθμολογίου, την εργασιακή εφεδρεία και τους συμβασιούχους.
Οι εργαζόμενοι και τα Σωματεία του Τύπου έχουν συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορούν να είναι τα μόνιμα θύματα εισπρακτικής πολιτικής και οριζοντίων περικοπών των κυβερνήσεων.
Πιστεύουμε ότι η διασφάλιση των εργατικών δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζομένων του Τύπου , εγγυάται την ίδια ελευθερία του Τύπου.
Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΑΡΙΟΣ ΛΩΛΟΣ
H ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΥ