Πτώση μεν, αλλά στα μαλακά!
Ο λόγος για την τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη και την κατάσταση στα ελληνικά ΜΜΕ, όπως αυτή διαμορφώθηκε τον περασμένο Ιούλιο. Φυσικά και σημειώθηκε διολίσθηση, συμβαίνει παγκοσμίως, δεν θα την γλιτώναμε εμείς, αλλά σε σχέση με τα των προηγουμένων μηνών είχαμε μια ελαφρά συγκράτηση.
Σε αριθμούς αυτό μας κάνει -16,34% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2008 και -19,58% αν συγκρίνει κανείς το πρώτο επτάμηνο του 2009 με το πρώτο επτάμηνο του 2008.
Ας δούμε όμως αναλυτικά τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Media Services. Οπως γράψαμε και πιο πάνω, η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη για τον περασμένο Ιούλιο έπεσε κατά -16,34%, από 200.521.063 ευρώ πέρυσι σε 167.748.488 ευρώ φέτος. Από «μέσο» σε «μέσο» αυτό πάει κάπως έτσι:
Ας δούμε όμως αναλυτικά τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Media Services. Οπως γράψαμε και πιο πάνω, η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη για τον περασμένο Ιούλιο έπεσε κατά -16,34%, από 200.521.063 ευρώ πέρυσι σε 167.748.488 ευρώ φέτος. Από «μέσο» σε «μέσο» αυτό πάει κάπως έτσι:
---Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί με -32,17%, ήτοι 12.805.114 ευρώ τον Ιούλιο του 2009 έναντι 18.877.602 ευρώ τον Ιούλιο του 2008.
---Ακολούθησαν τα τηλεοπτικά κανάλια με κάθοδο -18,89% και διαφημιστική δαπάνη 47.914.698 ευρώ από 59.074.562 ευρώ,
---Ακολούθησαν τα τηλεοπτικά κανάλια με κάθοδο -18,89% και διαφημιστική δαπάνη 47.914.698 ευρώ από 59.074.562 ευρώ,
---τα περιοδικά με -16,61% και 71.275.911 ευρώ από 85.476.824 ευρώ και
---οι εφημερίδες με μια μάλλον μικρή διολίσθηση -3,61% και τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη 35.752.765 ευρώ από 37.092.075 ευρώ.
Τα μερίδια της πιάτσας για τον μήνα Ιούλιο διαμορφώθηκαν ως εξής: 42,49% επί του συνόλου της δαπάνης για τα περιοδικά, 28,56% για τα τηλεοπτικά κανάλια, 21,31% για τις εφημερίδες και 7,63% για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Να δούμε όμως και τα ποσοστά με τη διαφημιστική δαπάνη σε επτάμηνη βάση.
Τα μερίδια της πιάτσας για τον μήνα Ιούλιο διαμορφώθηκαν ως εξής: 42,49% επί του συνόλου της δαπάνης για τα περιοδικά, 28,56% για τα τηλεοπτικά κανάλια, 21,31% για τις εφημερίδες και 7,63% για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Να δούμε όμως και τα ποσοστά με τη διαφημιστική δαπάνη σε επτάμηνη βάση.
Από τον Ιανουάριο έως τον το τέλος Ιουλίου φέτος κατέγραψε πτώση -19,58%, το οποίο μεταφραζόμενο σε διαφημιστική δαπάνη μάς κάνει 1.269.235.299 ευρώ από 1.578.195.602 ευρώ για το πρώτο επτάμηνο του 2008. Μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν τα κανάλια με -24,56% (401.661.134 ευρώ φέτος από 532.410.583 ευρώ πέρυσι) και ύστερα πήραν σειρά τα περιοδικά με -19,64% (515.470.328 ευρώ από 641.438.032 ευρώ), τα ραδιόφωνα με -18,32% (105.507.246 ευρώ από 129.175.680 ευρώ) και οι εφημερίδες με -10,38% (246.596.592 ευρώ από 275.171.306 ευρώ).
Οσον αφορά τα κανάλια:
- πρώτο σε διαφημιστική δαπάνη για τον περασμένο Ιούλιο αναδείχθηκε το Mega με 14.139.636 ευρώ (29,51% επί του συνόλου),
-δεύτερος ήταν ο Antenna με 10.515.379 ευρώ (21,95%),
-τρίτο ήταν το Star με 8.661.277 ευρώ (18,08%),
-τέταρτος ο Alpha με 7.159.697 ευρώ (14,94%),
-πέμπτο το Alter με 5.502.522 ευρώ (11,48%) και
-έκτη η ΝΕΤ με 1.329. 604 (2,77%).
Ιδια ήταν η σειρά και στο επτάμηνο με το Mega να έχει διαφημιστική δαπάνη 126.130.888 ευρώ, τον Antenna 85.493.930 ευρώ, το Star 65.368.176 ευρώ, τον Alpha 61.625.476 ευρώ, το Alter 44.464.636 ευρώ και τη ΝΕΤ 13.581.953 ευρώ.
πηγή: Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η γνώμη σας μετράει για μάς