Ο υπολογιστής των..25 ευρώ είναι η απάντηση της Ινδίας στο φιλόδοξο σχέδιο του Νίκολας Νεγρεπόντε, το OLPC. Αρχικά που σημαίνουν Οne laptop Per Child, δηλαδή Ένα Λαπτοπ για κάθε Παιδί. Ήδη ο ομώνυμος μη κερδοσκοπικός οργανισμός έχει διανείμει τα δικά του φτηνά λάπτοπ σε πάνω από 1,5 εκατομμύριο παιδιά σε 35 χώρες, μόνο που κόστισαν περισσότερο από όσο υπολόγιζαν- περί τα 200 δολάρια αντί των 100 που τώρα είναι ο επόμενος στόχος για το 2012. Το XO-3 θα ακολουθήσει νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό του «λάπτοπ των 100 δολαρίων»: ένας υπολογιστής σε ένα φύλλο εύκαμπτου πλαστικού, που δεν θα σπάει και δεν θα έχει τρύπες, θα έχει οθόνη αφής 8.9 ιντσών και επεξεργαστή ARM από την Marvell που θα διπλασιάσει την ισχύ του, μειώνοντας στο ένα τέταρτο την απαιτούμενη ενέργεια.
Η απάντηση της Ινδίας σ΄αυτό είναι ένας υπολογιστής ταμπλέτα με κόστος μόλις 1.500 ινδικές ρουπιες (24,79 ευρώ) και προορίζεται για μαθητές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πέντε χρόνια έρευνας χρειάστηκαν για να αναπτυχθεί η πρότυπη ταμπλέτα με ανοικτό το ενδεχόμενο να μειωθεί το κόστος της ακόμα περισσότερο, καθώς οι προσπάθειες σε έρευνα και ανάπτυξη συνεχίζονται.
Ο υπολογιστής , που από ότι λέγεται σχεδιάστηκε από φοιτητές ινδικών πανεπιστημίων και ακόμη δεν έχει αρχίσει να κατασκευάζεται μαζικά, έχει οθόνη αφής που μπορεί να λειτουργεί και με ηλιακή ενέργεια. Το λειτουργικό του βασίζεται στον πυρήνα του Linux, εικονίδια που θυμίζουν το Android OS και, εκ πρώτης όψεως, μοιάζει με... iPad των 500+ δολαρίων και φυσικά έχει Web browser, λογισμικό για την αναπαραγωγή αρχείων ήχου, εικόνας και βίντεο, ανάγνωσης PDF, δυνατότητα ασύρματης δικτύωσης Wi-Fi (μέσω του οποίου αποκτά και πρόσβαση στο Ίντερνετ) και τηλε-συνδιασκέψεων (αν και δεν διακρίνεται η κάμερά του). Έχει θύρες USB για σύνδεση με περιφερειακά, 2GB μνήμη RAM, όχι όμως και σκληρό δίσκο, αφού η αποθήκευση αρχείων επαφίεται στην σύνδεση στο Ίντερνετ και στην αξιοποίηση του cloud computing.
Ο υπολογιστής των 25 ευρώ αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου της Ινδικής κυβέρνησης: Επτά ινστιτούτα τεχνολογίας και το Ινδικό Επιστημονικό Ινστιτούτο συμμετέχουν στο Εθνικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης με τη βοήθεια της Τεχνολογίας. Ολόκληρα εκπαιδευτικά προγράμματα καταγράφονται σε βίντεο, συμπληρώνονται από πλούσιο υλικό και ανεβαίνουν στο Διαδίκτυο προς αξιοποίηση από μαθητές, φοιτητές και καθηγητές. Έτσι, αναπληρώνονται τα κενά που υπάρχουν στην υψηλότερη βαθμίδα της εκπαίδευσης, σε ότι αφορά τα προσόντα των καθηγητών, καθώς συχνά είναι άπειροι ή λιγότερο εξειδικευμένοι από όσο απαιτεί το πρόγραμμα που καλούνται να διδάξουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η γνώμη σας μετράει για μάς