...Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η WAN-IFRA, η Παγκόσμια Ενωση Εφημερίδων και Εκδοτών, δηλαδή, που παρουσίασε προ ημερών την ετήσια έκθεσή της. Και τι γράφει εκεί; Γράφει ότι παγκοσμίως οι κυκλοφορίες έπεσαν ελάχιστα την περασμένη χρονιά, αλλά σε επίπεδο πενταετίας παραμένουν ανοδικές, ενώ αναμένεται ανάκαμψη των διαφημιστικών εσόδων μέσα στο τρέχον έτος. Αναλυτικά τώρα και ανά την υφήλιο:
---Τα φύλλα κατέγραψαν πτώση 0,8% για τη χρονιά που μας πέρασε. Αυτό μας κάνει -3,4% στην Βόρεια Αμερική, -4,6% στη Νότια Αμερική, -5,6% στην Ευρώπη και -1,5% στην Ωκεανία, με την μεγαλύτερη αύξηση (+4,8%) να καταγράφεται στην Αφρική και να ακολουθεί η Ασία με +1%.
---Την ίδια ώρα, αν εξετάσει κανείς την κατάσταση σε επίπεδο πενταετίας, η υδρόγειος κατανάλωσε κατά 5,7% περισσότερες εφημερίδες, με τη μεγαλύτερη αύξηση να προέρχεται από την Ασία (+12%). Σε γενικές γραμμές,
---περισσότερες από έξι στις δέκα χώρες του κόσμου όλου κατέγραψαν σταθερές η αυξανόμενες κυκλοφορίες το περασμένο έτος και επτά στις δέκα είχαν πάρει την ανιούσα την τελευταία πενταετία.
---Ενας στους τέσσερις ενήλικες διαβάζει κάθε μέρα εφημερίδα και πάνω από ένας στους τρεις διαβάζουν κάποια στιγμή της εβδομάδας μία εφημερίδα.
Συνολικά το 2009 κυκλοφορούσαν ανά την υφήλιο 12.477 τίτλοι εφημερίδων, μια αύξηση της τάξης του 1,7% σε σχέση με το 2008. Αυτό μας κάνει +2,7% για τους τίτλους στην Ασία, +1,3% στη Βόρεια Αμερική, +1% στη Νότια Αμερική, +0,2% στην Αφρική και μηδενική αύξηση στην Ευρώπη και στην Ωκεανία.
Εν κατακλείδι, μόνο τα νέα από το διαφημιστικό μέτωπο είναι σαφώς αρνητικά, καθώς η παγκόσμια πτώση στις εφημερίδες άγγιξε το 17% μέσα στο 2009. Προβλέπεται πάντως αύξηση 3,5% για τη διαφημιστική δαπάνη μέσα στο 2010 (+5,8% στην Ασία, +2,2% στην Ευρώπη, +1,4% στη Βόρεια Αμερική), πράγμα που θα επηρεάσει θετικά και τον τύπο καθώς διατηρεί ποσοστό 24% της αγοράς.
«ΥΠΟΜΟΝΗ και θα δούμε». Πάνω κάτω έτσι αντιμετώπισε τις προάλλες τις ερωτήσεις για τις επί πληρωμή ιστοσελίδες των λονδρέζικων «Times» και «Sunday Times» ο Ρούπερτ Μέρντοχ, διευκρινίζοντας ότι τα πρώτα μηνύματα είναι θετικά, ότι δεν ήρθε ακόμη ο καιρός για να παρατεθούν οι ακριβείς αριθμοί και ότι η στρατηγική της εταιρείας του «News Corporation» είναι η σωστή και θα δικαιωθεί.
Εκεί πάντως που επέδειξε ενθουσιασμό ο μεγιστάνας των media ήταν στην περίπτωση του iPad, το οποίο ούτε πολύ ούτε λίγο χαρακτήρισε σωτήρα των εφημερίδων. «Το iPad αλλάζει ολωσδιόλου το παιχνίδι», δήλωσε, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Θα ξαναρχίσουν οι πιτσιρικάδες να διαβάζουν εφημερίδες με το iPad, θα αλλάξει η μορφή των εφημερίδων, όπως και η παρουσίαση της ειδησεογραφίας εν γένει. Θα γεμίσει η υφήλιος με εκατοντάδες εκατομμύρια από αυτές τις συσκευές και θα μπορούμε να κάνουμε ένα σωρό πράγματα με τις οθόνες τους. Οπως θα εξελίσσονται τεχνολογικά, έτσι πρέπει να εξελίξουμε κι εμείς την παρουσίαση των ειδήσεων».
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εφημερίδα, ο γραπτός τύπος, δεν πρόκειται να πεθάνει όπως βιάζονται να προβλέψουν οι Κασάνδρες. Η λειτουργία της είναι θεμελιακή για τη δημοκρατία
ΑπάντησηΔιαγραφή