7 Μαρ 2010

Αθλητικά ΜΜΕ αυστηρά για άντρες



Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΑΚΗ
Τώρα που πήραμε βράση και κολλάει το σίδερο, τώρα που θέλει έξι αγωνιστικές να τελειώσει το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και ολίγες περισσότερες πριν αρχίσουν τα πλέιοφ του μπάσκετ, καλόν είναι να ρίξουμε μια ματιά στις πηγές ενημέρωσης για τα αθλητικά γεγονότα.
Και να ανακαλύψουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus, πάνω κάτω ένας στους τέσσερις αρσενικούς ακούει τουλάχιστον ένα αθλητικό σταθμό ανά μέση ημέρα, ότι ένας στους πέντε διαβάζει τουλάχιστον μία αθλητική εφημερίδα στο μέσο τεύχος και ένας στους δέκα επισκέπτεται τουλάχιστον μία ιστοσελίδα αθλητικού περιεχομένου στη μέση ημέρα.
Πώς είπατε; Γιατί αναφερόμαστε μόνο σε αρσενικούς και απουσιάζουν τα θηλυκά από την υπόθεση; Εννοείται ότι όλο τον πληθυσμό τον μέτρησε η Focus, αλλά μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι όσο και να νοιάζονται για τα αθλητικά γεγονότα οι γυναίκες, μπροστά στους παντελώς ξελιγωμένους άνδρες είναι μια σχετικώς αμελητέα ποσότητα.
Οπότε μένουμε στους κυρίους για την ώρα και ορίστε οι διευκρινίσεις για τα πάσης φύσεως νούμερα. Του ραδιοφώνου προέρχονται από την έρευνα ΑΕΜΑΡ BARI, των εφημερίδων από την BARI ΤΥΠΟΣ και των ιστοσελίδων από την WEB Id. Η πρώτη αφορά τους άνδρες ηλικίας 13 έως 70 ετών, κατοίκους Αττικής (1.508.000 άτομα) και οι άλλες δύο τους άνδρες 13 έως 70 ετών πανελλαδικά (3.272.000 άτομα).
Πάμε πρώτα στην ακρόαση των ραδιοφωνικών σταθμών Αττικής, όπου έχουμε ένα ποσοστό 23,4 % στο σύνολο των ανδρών που ακούει τουλάχιστον έναν αθλητικό σταθμό την ημέρα. Χειρότερη επίδοση αθλητικής ακροαματικότητας; Στις ηλικίες 55 έως 70 ετών, όπου ακούει μόλις το 16,7 % του συνόλου και στις ηλικίες 13 έως 17 ετών που ακούει το 17 %. Καλύτερο σκορ; Στις ομάδες ακροατών από 25 έως 34 έτη (28,5 %) και από 35 έως 44 έτη (28,1%).
Υψηλή είναι και η αναγνωσιμότητα των αθλητικών εφημερίδων, καθώς τουλάχιστον ένα φύλλο του μέσου τεύχους τους διαβάζει πανελλαδικώς το 19 % του συνολικού πληθυσμού. Και εδώ οι ηλικίες 55 έως 70 ετών αποδεικνύονται όχι και τόσο δεκτικές στα κείμενα των αθλητικών media, καθώς μόλις το 13,4 % δηλώνει τακτική ανάγνωση. Ούτε και οι ηλικίες 45 έως 54 ετών σκίζονται στην ανάγνωση των αθλητικών εφημερίδων (16 %), ενώ αντιθέτως τις προτιμούν ιδιαιτέρως οι νεαρές ηλικίες. Βλέπε τους 18 έως 24 ετών (26,3 %) και 13 έως 17 ετών (22,7 %). Αναμφιβόλως, ένα ενθαρρυντικό μήνυμα για τα έντυπα ΜΜΕ, που υποτίθεται ότι τα αποστρέφεται η πιτσιρικαρία!
Οι αθλητικές ιστοσελίδες, πάλι, έχουν μηδενική αποδοχή από τους ώριμους και ηλικιωμένους αρσενικούς: Εισπράτουν το γλίσχρο 0,8% στις ηλικίες 55 έως 70 ετών και το ταπεινότατο 4,5% στις ηλικίες 45 έως 54 ετών. Η δύναμή τους; Στους 18 έως 24 ετών κυβερνοναύτες (16,5%), καθώς και στους 25 έως 34 ετών (14%). Εν συνόλω, ένα ποσοστό 8,8% του συνόλου δηλώνει ότι επισκέπτεται τουλάχιστον μία αθλητική ιστοσελίδα στη μέση ημέρα.
Να μείνουμε λίγο παραπάνω στις αθλητικές ιστοσελίδες, καθώς όπως δείχνει η έρευνα WEB Id της Focus, το ποσοστό του κοινού που επισκέπτεται τουλάχιστον μία ανά μέση ημέρα ξεκίνησε από 4,8% το 2007, πέρασε στο 8% το 2008 και έφτασε στην πρόσφατη μέτρηση (βλέπε Μάρτιος με Σεπτέμβριο του 2009) στο 8,8 %. Συνολική αύξηση 83% δηλαδή, με σημαντικότερη άνοδο στις ηλικίες από 25 έως 34 ετών που πήγαν από το 7,2 % του 2007 στο 14% πέρυσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει για μάς