29 Αυγ 2010

Ανελέητο "ινφοτέινμεντ" αντί για κοινωνικά θέματα υπονομεύει τη δημοσιογραφία


Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΑΚΗ
ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ τη δημοσιογραφία αλλά και τη δημοκρατία, τα δωρεάν media! Το συμπέρασμα ανήκει σε ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης, που μελέτησαν τις δωρεάν εφημερίδες και την τζάμπα κουλτούρα του Ιντερνετ για να καταλήξουν στη διαπίστωση ότι το ρεπορτάζ των κοινωνικών θεμάτων αντικαταστάθηκε από ένα ανελέητο ινφοτέινμεντ. Αλλως πως από ζητήματα «ανθρωπίνου ενδιαφέροντος», που αφορούν σε διασήμους της μίας στιγμής ή έστω των δεκαπέντε λεπτών.


Τα δωρεάν ΜΜΕ, συνεχίζει η έρευνα, κατάφεραν να κλέψουν κόσμο από τις εφημερίδες, με αποτέλεσμα να χάσει τον προσανατολισμό του ο καταναλωτής της ειδησεογραφίας και να μην αναγνωρίζει πια την ποιοτική δημοσιογραφία.


Και πώς αντέδρασαν τα υπόλοιπα media; Εσπευσαν κι αυτά με τη σειρά τους να συνταχθούν με τις μάζες και να ρίξουν το βάρος στο καταραμένο ινφοτέϊνμεντ και στις παραφυάδες του. Κι ο κατήφορος δεν δείχνει να έχει τέλος...


ΚΑΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΙΛΑΜΕ για ινφοτέινμεντ, μάλλον θα αποτελέσει την αρχή και το τέλος στο νέο εγχείρημα του Ρούπερτ Μέρντοχ. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο μεγιστάνας των media σκοπεύει να κυκλοφορήσει μια καινούρια ηλεκτρονική εφημερίδα που θα στοχεύει από τη μία στον νεανικό πληθυσμό και από την άλλη στα νέα γκάτζετ της επικοινωνίας.


Οπως έγινε γνωστό, το περιεχόμενο της νέας εφημερίδας (που δεν έχει βρει ακόμη όνομα) θα είναι απλό, σύντομο και εύληπτο, κάτι σαν μεγάλο SMS δηλαδή. Εδώ κολλάει και το ινφοτέινμεντ, μιας και τα ρεπορτάζ αυτού του τύπου δεν απαιτούν τίποτε παραπάνω από μπόλικες φωτογραφίες ή βίντεο και μερικές γραμμές κειμένου για να θεωρούνται ολοκληρωμένα. Τα γραφεία της εφημερίδας θα είναι πλάι σε εκείνα της (ιδιοκτησίας «News Corporation») σκανδαλοθηρικής «New York Post», από την οποία αναμένεται να αντλεί και μεγάλο μέρος της ύλης της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει για μάς