Τις υπηρεσίες γεωγραφικού προσδιορισμού της θέσης κάθε χρήστη βάζουν στο μάτι οι μεγάλες δυνάμεις του Διαδικτύου και αν κρίνουμε από την προθυμία με την οποία πάρα πολλοί άνθρωποι σπεύδουν να δηλώσουν στο Διαδίκτυο πού βρίσκονται κάθε στιγμή, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο την «περιοχή» της ιδιωτικότητας, η επιτυχία είναι σχεδόν εξασφαλισμένη. Με διάφορους χαριτωμένους τρόπους, που περιελάμβαναν το χτύπημα ενός γκονγκ, γιόρτασαν στο Facebook την πρεμιέρα της νέας υπηρεσίας Places
Τον δρόμο είχαν επιχειρήσει να ανοίξουν διάφορες φιλόδοξες προσπάθειες. Το 2001 είχε εμφανιστεί στο Διαδίκτυο η online υπηρεσία Dodgeball (η αμερικανική λέξη για το παιχνίδι που στα μέρη μας είναι γνωστό ως «μήλα»), που τέσσερα χρόνια αργότερα εξαγοράστηκε από την Google. Μέσω του Dodgeball μπορούσε κάποιος να δηλώνει την τρέχουσα θέση του και να δει ποιοι γνωστοί ή φίλοι του είναι τριγύρω. Παρά τις προσδοκίες της Google, η υπηρεσία δεν κατόρθωσε να συγκινήσει τους χρήστες του Διαδικτύου.
Από το Dodgeball στο Foursquare
Ωστόσο, ο δημιουργός του Dodgeball επέμεινε πως ο κόσμος θα θέλει να χρησιμοποιήσει μια υπηρεσία με τέτοια χαρακτηριστικά και τον Μάρτιο του 2009 επέστρεψε στη διαδικτυακή σκηνή με το Foursquare (www.four square.com). Αυτή τη φορά η υπηρεσία έκανε θραύση -βέβαια πολλά είχαν αλλάξει από το 2001. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με πρώτο πρώτο το Facebook έκαναν πάρα πολύ κόσμο να βάλει στην άκρη τις επιφυλάξεις του παρελθόντος για το πόσες προσωπικές πληροφορίες πρέπει να δίνει κάποιος online, ενώ εν τω μεταξύ και τα κινητά τηλέφωνα είχαν γίνει φορητές συσκευές πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
«Ανταμοιβή» των χρηστών
Εκτός από σύστημα κοινωνικής δικτύωσης, όπου όποιος εγγραφεί σε αυτό μπορεί να δηλώσει πού βρίσκεται και να προτείνει μέρη ή ιδέες για έξοδο, το Foursquare συμπληρώνεται από ένα σύστημα «ανταμοιβής» των χρηστών του. Αν, για παράδειγμα, επισκέπτεστε συχνά ένα μέρος (για παράδειγμα ένα καφέ), το Foursquare σας δίνει τον τίτλο του... δημάρχου, άρα ίσα που προλαβαίνετε να δοκιμάσετε τις δυνατότητές σας εν όψει της κάλπης του Νοεμβρίου.
Εκτός από σύστημα κοινωνικής δικτύωσης, όπου όποιος εγγραφεί σε αυτό μπορεί να δηλώσει πού βρίσκεται και να προτείνει μέρη ή ιδέες για έξοδο, το Foursquare συμπληρώνεται από ένα σύστημα «ανταμοιβής» των χρηστών του. Αν, για παράδειγμα, επισκέπτεστε συχνά ένα μέρος (για παράδειγμα ένα καφέ), το Foursquare σας δίνει τον τίτλο του... δημάρχου, άρα ίσα που προλαβαίνετε να δοκιμάσετε τις δυνατότητές σας εν όψει της κάλπης του Νοεμβρίου.
Στο παιχνίδι μπήκε πλέον και το ίδιο το Facebook, χωρίς όμως να μοιράζει αξιώματα. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι εγγεγραμμένοι χρήστες της μεγαλύτερης υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούν να χρησιμοποιούν τη νέα λειτουργία Facebook Places, όπου θα μπορούν να κάνουν σε γενικές γραμμές ό,τι κάνουν και με το Foursquare.
Η νέα υπηρεσία ίσως να λύσει και ένα σοβαρό πρόβλημα που έχει αυτή τη στιγμή το ίδιο το Facebook και το οποίο φυσικά δεν είναι άλλο από την εξεύρεση πηγών εσόδων. Οι επιχειρήσεις, ακόμη και μικρού μεγέθους όπως ένα συνοικιακό καφέ, θα μπορεί -ενδεχομένως- να δώσουν ένα ποσό προκειμένου να διαφημιστούν στο Places και να τραβήξουν το ενδιαφέρον όσων χρηστών του Facebook βρίσκονται κοντά σε αυτό. Ολα αυτά βέβαια ισχύουν στη θεωρία, η συνέχεια επί της οθόνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η γνώμη σας μετράει για μάς