Θέματα αξιοπιστίας και ποιότητας της ενημέρωσης, αλλά και διαπλοκής, τίθενται όλο και πιο συχνά, καθώς αναγνωρισμένα ΜΜΕ προσφεύγουν, συνήθως για οικονομικούς λόγους, στην αγορά έτοιμης ύλης, συρρικνώνοντας το δημοσιογραφικό τους δυναμικό.
Ανέκαθεν εκδότες και καναλάρχες, έγραψαν πρόσφατα οι «Τάιμς της Νέας Υόρκης», προσέφευγαν στις υπηρεσίες ανεξάρτητων δημοσιογράφων, κυρίως για έρευνες.
Πριν από ένα αιώνα, τα ΜΜΕ, αν αγόραζαν δημοσιογραφικές υπηρεσίες θα ήταν από μεγάλους οργανισμούς, όπως το Ασοσιέιτεντ Πρες ή το πρακτορείο Ρόιτερς.
Τώρα το πράγμα έχει αλλάξει, έχουν δημιουργηθεί πολλοί, μικρότεροι δημοσιογραφικοί οργανισμοί που πουλάνε έτοιμες ειδήσεις ή απλώς τις δίνουν έτοιμες σε άλλα, μεγαλύτερα ΜΜΕ. Το αποτέλεσμα είναι παραδοσιακά ΜΜΕ να συρρικνώνουν το δημοσιογραφικό δυναμικό τους, αφού η είδηση κοστίζει λιγότερο να την αγοράσουν έτοιμη.
"Αυτή η τάση θα γίνεται όλο και πιο πιεστική στο μέλλον" σημειώνει ο Αλαν Μάτερ, σύμβουλος μέσων ενημέρωσης και πρώην διευθυντής εφημερίδων, ο οποίος τώρα έχει ένα μπλογκ που ασχολείται με τον συγκεκριμένο τομέα. "Αλλά όταν αγοράζεις έτοιμη την είδηση δεν ξέρεις τι κρύβεται από κάτω ή από πίσω. Οπότε οι αίθουσες σύνταξης θα πρέπει να είναι πολύ πιο προσεκτικές γύρω από το ποιος προμηθεύει την είδηση και καλό θα είναι να το εξηγούν και στο κοινό τους".
Πρόσφατα η «Ουάσιγκτον Ποστ» δημοσίευσε άρθρο που πήρε από έναν τέτοιο νέο οργανισμό ειδήσεων, τους «The Fiscal Times». Η είδηση αφορούσε το διάλογο για τις δημόσιες δαπάνες. Η εφημερίδα δεν έγραψε όμως ότι ο οικονομικός υποστηρικτής των «Fiscal Times» είναι ο Πίτερ Τζ. Πέτερσον, ο οποίος έχει συμφέροντα γύρω από τον διάλογο και επαφές με ανθρώπους που αναφέρονταν στο άρθρο.
Πολλοί θεωρούν ότι όσο αυξάνονται οι άνθρωποι ή οι ομάδες που καλύπτουν τα κενά στην ειδησεογραφία των μεγάλων μέσων ενημέρωσης τόσο θα δυσκολεύει και ο έλεγχος για την ποιότητά τους και για το ποιοι ενδεχομένως είναι πίσω τους.
Το ίδιο δύσκολο θα είναι και για το κοινό να προσδιορίσει την αξιοπιστία της είδησης, εκτιμά η Αν Μαρί Λιπίνσκι, πρώην αρχισυντάκτρια της «Σικάγο Τρίμπιουν» και τονίζει: «Πρέπει να υπάρχει πλήρης διαφάνεια».
Ο Φίλιπ Μπαλμπόνι, γενικός διευθυντής της «Γκλόμπαλ Ποστ», εκτιμά ότι για ένα παραδοσιακό Μέσο Ενημέρωσης είναι μεγαλύτερος ο κίνδυνος όταν αγοράζει έτοιμες ειδήσεις, παρά όταν ελέγχει την παραγωγή τους.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η γνώμη σας μετράει για μάς