18 Ιουλ 2010

Να μιλήσουν με… νεκρούς φίλους τους κλήθηκαν χρήστες του Facebook


Η ιστοσελίδα προσπαθεί να κλείσει τα προφίλ ανθρώπων που έφυγαν από τη ζωή


Αντιμέτωποι με την προτροπή να επανασυνδεθούν με φίλους τους που έχουν πεθάνει έχουν έρθει εκατοντάδες χρήστες του Facebook τους τελευταίους μήνες. Η δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης εξετάζει τρόπους εντοπισμού και απενεργοποίησης των προφίλ των μελών της που δεν βρίσκονται πια στη ζωή, καθώς έρχεται συχνά αντιμέτωπη με παράπονα χρηστών που κάνουν λόγο για «μακάβρια και οδυνηρά αστεία».
Η Αμερικανίδα Κόρτνεϊ Πέρβιν είδε σοκαρισμένη τον περασμένο μήνα στο λογαριασμό της μια ειδοποίηση που την καλούσε «να επανασυνδεθεί με έναν παλιό οικογενειακό της φίλο, επειδή είχαν καιρό να μιλήσουν». Όμως το πρόσωπο αυτό είχε πεθάνει από τον περασμένο Απρίλιο. «Αυτή η ειδοποίηση με τρόμαξε. Ήταν σαν να έχει γυρίσει από τον κόσμο των νεκρών και να ζητά επικοινωνία», δήλωσε στην εφημερίδα «The New York Times» η κ. Πέρβιν.
Η 37χρονη Τάμου Τάουνσεντ ανέφερε ότι λαμβάνει συχνά ειδοποιήσεις για να συνδεθεί με γνωστούς και φίλους της που έχουν πεθάνει. «Μερικές φορές είναι παρήγορο να βλέπεις ξανά τα πρόσωπά τους. Αλλά από ένα σημείο και μετά είναι άσχημο. Η ιστοσελίδα σου λέει να επανασυνδεθείς με κάποιον που δεν μπορείς. Αυτό πονάει πολύ, ιδίως όταν πρόκειται για κάποιον που έχει πεθάνει πρόσφατα», τόνισε.
Το Facebook αριθμεί σήμερα περίπου 500 εκατομμύρια μέλη. Η ιστοσελίδα έχει αναπτύξει διάφορες εφαρμογές «αναγνώρισης» στοιχείων που αφορούν τους χρήστες της και κοινοποίησής τους στους φίλους τους, όπως για παράδειγμα την ημερομηνία γενεθλίων τους. Μάλιστα, τους τελευταίους μήνες εισήγαγε την εφαρμογή «επανασύνδεσης» με φίλους με τους οποίους ανιχνεύει ότι έχουν καιρό να μιλήσουν οι χρήστες.
Έτσι, εμφανίζει πολύ συχνά την ένδειξη «Επανασυνδεθείτε με τον τάδε». Τι γίνεται, όμως, όταν αυτός ο «τάδε» έχει εγκαταλείψει τα εγκόσμια; Το Facebook συνεχίζει να θεωρεί ζωντανούς τους αποβιώσαντες χρήστες και να στέλνει ειδοποιήσεις που τους αφορούν. Όταν, όμως, οι άνθρωποι λαμβάνουν μηνύματα που τους καλούν να ξαναμιλήσουν με αγαπημένα τους πρόσωπα που έχουν πεθάνει, η εμπειρία μπορεί να γίνει ιδιαίτερα οδυνηρή.
Η ιστοσελίδα διαβεβαίωσε ότι «μάχεται» για να αντιμετωπίσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά το πρόβλημα, ωστόσο παραδέχτηκε ότι μέχρι στιγμής αδυνατεί να βρει τη λύση. «Πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο θέμα. Είναι εύλογο ότι το να βρίσκεις ειδοποιήσεις που αφορούν σε θανόντες φίλους σου μπορεί να είναι επώδυνο», δήλωσε η Μέρεντιθ Τσιν, εκπρόσωπος της εταιρείας, παραδεχόμενη ότι «ποτέ δεν θα καταφέρουμε να προλάβουμε εντελώς τέτοια φαινόμενα, δεδομένου του μεγέθους της ιστοσελίδας και του γεγονότος ότι καθημερινά πεθαίνουν άνθρωποι».
Παράγοντες της διαδικτυακής αγοράς εκτιμούν ότι το πρόβλημα μεγαλώνει όσο εγγράφονται στην υπηρεσία άνθρωποι μεγάλης ηλικίας. Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερα άτομα άνω των 65 ετών γίνονται μέλη του Facebook. Η ιστοσελίδα διαγράφει αμέσως το προφίλ των χρηστών του όταν «πιστοποιείται» ότι δεν βρίσκονται πια στη ζωή. Ωστόσο η διαδικασία αυτή είναι -στην καλύτερη περίπτωση- χρονοβόρα, ενώ συνήθως δεν ακολουθείται ποτέ.
Στο παρελθόν αρκετά μέλη έχουν ζητήσει από την ιστοσελίδα να τους επιτρέψει «να τιμήσουν διαδικτυακά» τους νεκρούς τους, διατηρώντας ενεργά τα προφίλ τους. Εδώ και λίγο καιρό το Facebook παρέχει αυτή τη δυνατότητα, μετατρέποντας τα προφίλ των νεκρών σε «σελίδες μνήμης».
Για να γίνει αυτό πρέπει ένα μέλος της οικογένειας ή ένας φίλος του θανόντος να συμπληρώσει μια αίτηση παρέχοντας αποδείξεις του θανάτου (π.χ. έναν σύνδεσμο που παραπέμπει σε νεκρολογία ή σε είδηση του θανάτου που δημοσιεύτηκε σε εφημερίδα). Στη συνέχεια το Facebook εξετάζει την κάθε περίπτωση. Ωστόσο αυτή η δυνατότητα δεν είναι ευρέως γνωστή, με αποτέλεσμα πολλά προφίλ νεκρών να παραμένουν ενεργά και η ιστοσελίδα να εξακολουθεί να στέλνει ειδοποιήσεις «επανασύνδεσης».
Η εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι το Facebook σκέφτεται να αναπτύξει λογισμικό το οποίο «θα ψάχνει για επαναλαμβανόμενες αναρτήσεις με φράσεις όπως ‘’Αναπαύσου εν ειρήνη’’ ή ‘’Μου λείπεις’’ στα προφίλ των χρηστών». Στη συνέχεια, υπάλληλοι της ιστοσελίδας θα διερευνούν τους επίμαχους λογαριασμούς για να διαπιστώσουν αν πράγματι οι χρήστες τους έχουν πεθάνει. «Δοκιμάζουμε διάφορους τρόπους. Πρέπει, όμως, να βρούμε τον σωστό», τόνισε η Μέρεντιθ Τσιν.
πηγή:tanea on line

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει για μάς