13 Ιαν 2012

Τηλεόραση και ραδιόφωνο κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στη διαφήμιση

Το ραδιόφωνο είχε, έχει και θα έχει έναν πρωταρχικό στόχο: αυτόν της άμεσης επικοινωνίας με τον ακροατή. Ίσως γι αυτό, είτε αφορά την ενημέρωση, το μήνυμα, την παρέα ή τη διασκέδαση, βρίσκεται, ακόμα και σε αυτή την εποχή των μεγάλων δυσκολιών και αλλαγών, να ακολουθεί τις εξελίξεις, να εισβάλλει δυναμικά στο Διαδίκτυο, να αλλάζει μορφή, να βρίσκει τρόπους, όχι απλά για να επιβιώσει ως ένα παλιό μέσο σε έναν «καινούργιο» κόσμο, αλλά αντίθετα για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην καθημερινότητα των ακροατών.

Τη ίδια στιγμή οι αλλαγές δεν έχουν μονάχα θετικό πρόσημο: οι ζωντανές εκπομπές αντικαθίστανται από playlist, η επικοινωνία από άψυχα sms, ενώ σπάνια πια υπάρχει περιθώριο για εκπομπές που εξάπτουν τη φαντασία ή, πολύ περισσότερο, για τη δημιουργία πολιτιστικών γεγονότων μέσα από το ίδιο το μέσο. Κι όμως, το ραδιόφωνο ήταν πάντα επαναστάτης. Πομπός και δέκτης, ήχος και σιωπή, με τη μουσική σε ρόλο καταλύτη. Σήμερα, ο ραδιοφωνικός παραγωγός και ο ακροατής αναζητούν το νέο τους ρόλο.

Την ίδια ώρα η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης στην τηλεόραση για το 2011 περιορίστηκε αισθητά, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Media Services. Έτσι, «έκλεισε» στο -2,8% έναντι πτώσης 18,4% που είχε η δαπάνη στο μέσο αυτό την περίοδο 2009-2010. Το 2011 η τηλεόραση απορρόφησε τεκμαρτή διαφήμιση ύψους 566.303.741 ευρώ έναντι 583.161.818 ευρώ το 2010. Υπενθυμίζεται ότι η συνολική πτώση της διαφημιστικής δαπάνης το 2011 σε όλα τα μέσα ήταν 15,5% και η τηλεόραση ήταν το μέσο με τις μικρότερες απώλειες.

Περίπου στα 14 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται συνολικά η χασούρα σε ANT1 και Mega από τις διαφημιστικές που βάρεσαν κανόνι το 2011 και οι οποίες επιμερίζονται σε μια 7άρα εκ. για κάθε κανάλι. Φυσικά οι μεγαλύτερες ζημιές προέρχονται από την Ashley και δευτερευόντως από τη Leo Burnett.

e-tetradio

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει για μάς