του ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΣΣΗ
Σθεναρή αντίσταση στην απόπειρα της Κομισιόν να συναινέσει στις πέραν του Ατλαντικού επιταγές της για πλήρη έλεγχο του Διαδικτύου από ιδιώτες, στο όνομα καταπολέμησης της πειρατείας και των παραποιημένων προϊόντων (ACTA), φέρονται αποφασισμένοι να προβάλουν 380 ευρωβουλευτές, που έχουν συνυπογράψει, μέχρι τώρα τη γραπτή δήλωση του αντιπροέδρου του Ε.Κ. Σταύρου Λαμπρινίδη και τεσσάρων συναδέλφων του, με την οποία ζητείται πλήρης διαφάνεια στις σχετικές διαπραγματεύσεις.
Σε χθεσινή τους συνέντευξη Τύπου, ο κ. Λαμπρινίδης, ο Γάλλος Σοσιαλιστής ευρωβουλευτής Φρανσουά Καστέξ, ο Γερμανός ευρωβουλευτής των Φιλελευθέρων Αλεξάνδρο Αλβάρο και η Τσέχα ευρωβουλευτής των Χριστιανοδημοκρατών Ζουζάνα Ροΐτχοβα, αποκάλυψαν ότι τα έγγραφα των σχετικών διαπραγματεύσεων και το τελικό κείμενο της συμφωνίας χαρακτηρίζονται ως απόρρητα και δεν δίνονται προς ενημέρωση στους ευρωβουλευτές.
«Στόχος» όλοι οι χρήστες
Ωστόσο, συμπλήρωσαν, διαφαίνεται ότι έχουν απαλειφθεί από το κείμενο τόσο οι αρχικές απαράδεκτες προβλέψεις για την παγκόσμια υιοθέτηση επικίνδυνων νόμων τύπου HADOPI όσο και προβλέψεις για την ποινικοποίηση απλών χρηστών του Διαδικτύου για μη εμπορικού χαρακτήρα συμπεριφορές ή άλλες που προέτρεπαν στην καθημερινή παρακολούθηση όλων των χρηστών, ύποπτων και μη, από ιδιωτικές εταιρείες.
Μιλώντας στην «Ε», ο αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΠΑΣΟΚ Σταύρος Λαμπρινίδης, υποστήριξε κατηγορηματικά ότι με την υιοθέτηση της γραπτής δήλωσης το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στηρίζει μεν την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων και τους δημιουργούς, αλλά επιμένει στο ότι η καταπολέμηση της πειρατείας πρέπει να γίνεται χωρίς ακρότητες, χωρίς τη συλλογική παρακολούθηση των χρηστών και στη βάση νόμιμων διαδικασιών που σέβονται τα θεμελιώδη δικαιώματα και την ιδιωτική ζωή των πολιτών, όπως προβλέπουν οι ευρωπαϊκές συνθήκες.
πηγή: Ελευθεροτυπία
10 Σεπ 2010
9 Σεπ 2010
Το δίδυμο Χριστοδούλου - Αρχέλαου
Του Χ.Κ. Λαζαρόπουλου
Οι Βασίλης Χριστοδούλου και Αρχέλαος Αντώναρος θα μείνουν στο μυαλό μου ως το αχτύπητο δίδυμο της «ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ», στη χρυσή εποχή της από το 1951 -1963.
Στις 14 Μαρτίου 1950 ξεκίνησε η πιο όμορφη περιπέτεια των δύο φίλων. Εκείνη την ημέρα η «ΑΘΗΝΑΪΚΗ» βγήκε στα περίπτερα δυναμική, ανεξάρτητη και κυρίως έτοιμη να πει αλήθειες στην κοινή
γνώμη και να δώσει αγώνες για τη Δημοκρατία.
Ο αείμνηστος εκδότης Γ. Παπαγεωργίου είχε προκαλέσει τους δύο μαιτρ του σκίτσου να δημοσιεύουν καθημερινώς μια φάσα με τρεις ή τέσσερις έγχρωμες γελοιογραφίες κάτω από τον λογότυπο της εφημερίδας, σχολιάζοντας εύστοχα, καυστικά και με χιούμορ την επικαιρότητα. Ποιος δεν θυμάται τις γελοιογραφίες με τον Σπυρίδωνα Μαρκεζίνη (ο οποίος απ’ αυτούς πήρε το παρατσούκλι «σώμα και κόμμα» όταν έφυγε από την ΕΡΕ), του Κωνσταντίνου Καραμανλή, της Φρειδερίκης, του Γεωργίου Παπανδρέου ή του Σοφό (Σοφοκλή Βενιζέλου).
Αρχικά γνώρισα τον Αρχέλαο κατά την προετοιμασία επανεκδόσεως της «ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ» τον Μάρτιο του 1997. Στη συνέχεια γνώρισα και τον Βασίλη Χριστοδούλου στη «ΒΡΑΔΥΝΗ της Κυριακής», με την οποία συνεργαζόμουν παράλληλα. Σαν μικρό παιδί άκουγα τις ιστορίες που μου έλεγαν πότε ο Αρχέλαος σου και πότε ο Χριστοδούλου ειδικά για τις περίφημες δίκες της "Αθηναϊκής" όταν ο Παπαγεωργίου και Εμμανουήλ Μπακλατζής έκαναν δριμεία κριτική στο... Παλάτι.
Στις 14 Μαρτίου 1950 ξεκίνησε η πιο όμορφη περιπέτεια των δύο φίλων. Εκείνη την ημέρα η «ΑΘΗΝΑΪΚΗ» βγήκε στα περίπτερα δυναμική, ανεξάρτητη και κυρίως έτοιμη να πει αλήθειες στην κοινή

Ο αείμνηστος εκδότης Γ. Παπαγεωργίου είχε προκαλέσει τους δύο μαιτρ του σκίτσου να δημοσιεύουν καθημερινώς μια φάσα με τρεις ή τέσσερις έγχρωμες γελοιογραφίες κάτω από τον λογότυπο της εφημερίδας, σχολιάζοντας εύστοχα, καυστικά και με χιούμορ την επικαιρότητα. Ποιος δεν θυμάται τις γελοιογραφίες με τον Σπυρίδωνα Μαρκεζίνη (ο οποίος απ’ αυτούς πήρε το παρατσούκλι «σώμα και κόμμα» όταν έφυγε από την ΕΡΕ), του Κωνσταντίνου Καραμανλή, της Φρειδερίκης, του Γεωργίου Παπανδρέου ή του Σοφό (Σοφοκλή Βενιζέλου).
Αρχικά γνώρισα τον Αρχέλαο κατά την προετοιμασία επανεκδόσεως της «ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ» τον Μάρτιο του 1997. Στη συνέχεια γνώρισα και τον Βασίλη Χριστοδούλου στη «ΒΡΑΔΥΝΗ της Κυριακής», με την οποία συνεργαζόμουν παράλληλα. Σαν μικρό παιδί άκουγα τις ιστορίες που μου έλεγαν πότε ο Αρχέλαος σου και πότε ο Χριστοδούλου ειδικά για τις περίφημες δίκες της "Αθηναϊκής" όταν ο Παπαγεωργίου και Εμμανουήλ Μπακλατζής έκαναν δριμεία κριτική στο... Παλάτι.
Επίσης θυμάμαι τον Χριστοδούλου να δακρύζει έξω από το γραφείο του τότε διευθυντή της «ΒτΚ» Κωστή Δήμτσα για ένα σκίτσο που είχε κάνει ο Αρχέλαος για τις αγροτικές κινητοποιήσεις (θαρρώ το 1998). Είχε κάνει αίσθηση και το είχε αναδημοσιεύσει και ο Στάθης (Σταυρόπουλος) στη στήλη του. Όταν έγραφα τα ιστορικά αφιερώματα της «Α» και της «ΒτΚ» πάντοτε συμπεριλάμβανα στο κασέ σκίτσα και των δύο αυτών μεγάλων γελοιογράφων.
Χάρη σ’ αυτούς μάλιστα είχα προτείνει στον Σπύρο Καρατζαφέρη να φιλοξενεί καθημερινά το πρωτοσέλιδο της «Α» χαρακτηριστική γελοιογραφία που θα διάνθιζε το βασικό θέμα της εφημερίδας. Το είχε δεχθεί κι ο γελοιογράφος που ανέλαβε να φέρει εις πέρας αυτήν την αποστολή ήταν ο Θόδωρος Μουτζουρίδης, ο οποίος συνέχισε την παράδοση των Αρχέλαου και Χριστοδούλου ως και το 2001.
Χάρη σ’ αυτούς μάλιστα είχα προτείνει στον Σπύρο Καρατζαφέρη να φιλοξενεί καθημερινά το πρωτοσέλιδο της «Α» χαρακτηριστική γελοιογραφία που θα διάνθιζε το βασικό θέμα της εφημερίδας. Το είχε δεχθεί κι ο γελοιογράφος που ανέλαβε να φέρει εις πέρας αυτήν την αποστολή ήταν ο Θόδωρος Μουτζουρίδης, ο οποίος συνέχισε την παράδοση των Αρχέλαου και Χριστοδούλου ως και το 2001.
Φαντάζομαι ότι οι δύο φίλοι και συνάδελφοι θα σπάνε πλάκα στον Παράδεισο, θα φτιάχνουν τα καλύτερα σκίτσα με τα πενάκια τους και θα θυμούνται μαζί με τους Παπαγεωργίου, Μπακλατζή, Δάνο, Αθανασιάδη, Σαραντάκο, Καμβύση, Ναζλίδη κι άλλα ιερά τέρατα του Τύπου πως κάποτε από τις εφημερίδες έβγαιναν οι καλύτεροι σκαπανείς του πνεύματος…
Στη μνήμη του Βασίλη Χριστοδούλου
Έφυγε ο τελευταίος από τη μεγάλη γενιά των γελοιογράφων της δεκαετίας του ’50. Ο Βασίλης Χριστοδούλου αποτελεί αναμφισβήτητα μια θρυλική φυσιογνωμία της ελληνικής γελοιογραφίας. 
Γεννήθηκε το 1917 στον Πειραιά και σε ηλικία μόλις 19 χρόνων, το 1936, δημοσίευσε την πρώτη του γελοιογραφία στην εφημερίδα «Ηχώ της Ελλάδος», που είχε εκδώσει ο Κωστής Μπαστιάς. Από τότε, και έως την αποχώρησή του από την ενεργό δημοσιογραφία, σταδιοδρόμησε στον αθηναϊκό ημερήσιο και περιοδικό Τύπο ως σκιτσογράφος και γελοιογράφος με θετικές επιδόσεις και επιτυχημένες παρουσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Γεννήθηκε το 1917 στον Πειραιά και σε ηλικία μόλις 19 χρόνων, το 1936, δημοσίευσε την πρώτη του γελοιογραφία στην εφημερίδα «Ηχώ της Ελλάδος», που είχε εκδώσει ο Κωστής Μπαστιάς. Από τότε, και έως την αποχώρησή του από την ενεργό δημοσιογραφία, σταδιοδρόμησε στον αθηναϊκό ημερήσιο και περιοδικό Τύπο ως σκιτσογράφος και γελοιογράφος με θετικές επιδόσεις και επιτυχημένες παρουσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Για περισσότερα από πενήντα χρόνια εργάστηκε στις εφημερίδες «Εφημερίς των Ελλήνων», «Αθηναϊκή», «Προοδευτικός Φιλελεύθερος», «Η Βραδυνή», «Η Μεσημβρινή» κ.ά. Επίσης, συνεργάστηκε στα περιοδικά «Θησαυρός», «Πάνθεον», «Εικόνες», «Ρομάντζο», «Παγκόσμιος Τύπος», «Σαββατοκύριακο», «Πρώτο» και σε διάφορα άλλα εβδομαδιαία δεκαπενθήμερα και μηνιαία έντυπα.
Υπήρξε ακόμη, τακτικός συνεργάτης της εφημερίδας «Αθλητική Ηχώ» και της συνδικαλιστικής επιθεώρησης «Πρωτεργάτης». Ως γελοιογράφος συνεργάστηκε και με την εφημερίδα της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», στην οποία διαδέχθηκε τον Φωκίωνα Δημητριάδη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ, ως πολιτικός γελοιογράφος πρωτοεμφανίστηκε στην εφημερίδα «Αθηναϊκή» του Γιάννη Παπαγεωργίου από την αρχή της έκδοσής της το 1951 μέχρι το 1962. Στη συνέχεια ανέλαβε πολιτικός γελοιογράφος στην εφημερίδα «Η Βραδυνή» των αδελφών Αθανασιάδη, στην οποία παρέμεινε επί 20 και πλέον χρόνια. Έτσι, οι γελοιογραφίες του, που δημοσιεύθηκαν πρωτοσέλιδες και στις δύο εφημερίδες, με βασικά γνωρίσματα το πηγαίο σκωπτικό πνεύμα και την προσωπική σκιτσογραφική έκφραση, ταυτίστηκαν με την μεταπολεμική πολιτική ζωή της Ελλάδας και επέδρασαν στη διαμόρφωση τάσεων, ροπών και συναισθημάτων μεταξύ της κοινής γνώμης.
Σειρές από γελοιογραφίες και σκίτσα του έχουν εικονογραφήσει αναγνώσματα, ρεπορτάζ και διάφορα δημοσιογραφικά και φιλολογικά κείμενα, που δημοσιεύτηκαν σε εφημερίδες και περιοδικά μεγάλης κυκλοφορίας. Διεκδικεί ίσως παγκόσμιο ρεκόρ παραγωγικότητας, αφού υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τις 120 χιλιάδες οι γελοιογραφίες του. Έχει λάβει μέρος σχεδόν σε όλες τις μεταπολεμικές, πανελλήνιες και διεθνείς εκθέσεις γελοιογραφίας και σκίτσου.
Δεν είναι τυ
χαίο ότι από το 1948 έως πριν από λίγο καιρό, σκίτσαρε καθημερινά. Όπως λένε οι νεώτεροι συνάδελφοί του, αποτέλεσε έναν παραγωγικότατο δημιουργό που ενώνει διά μέσου της προσωπικής του εμπειρίας, όλες τις γενιές της μεταπολεμικής γελοιογραφίας. Από τον Φωκίωνα Δημητριάδη και τον Παύλο Παυλίδη, μέχρι τους σημερινούς ομότεχνούς του, πολιτικούς γελοιογράφους.

Η γραμμή του ήταν καθαρή και απέριττη, είναι εν-τυπωμένη για τα καλά στο νεοελληνικό μας ασυνείδητο. Βαρελόφρονες, σεξοβόμβες, ξεμυαλισμένοι και (αναπόφευκτα) απατημένες σύζυγοι, αλλά και Ανδρέας Παπανδρέου και Χαρίλαος Φλωράκης και όλη η σύγχρονη πολιτική ιστορία. Όλοι έχουν περάσει από την πένα του.
Σύμφωνα με την ΕΣΗΕΑ, ο Βασίλης Χριστοδούλου υπήρξε ένας σεμνός, ευπρεπής και ευγενής συνάδελφος, που άφησε σπουδαίο έργο ως γελοιογράφος και σκιτσογράφος. Παράλληλα, δίδαξε ήθος και έμεινε πιστός στις αρχές του δημοσιογραφικού λειτουργήματος.
Σύμφωνα με την ΕΣΗΕΑ, ο Βασίλης Χριστοδούλου υπήρξε ένας σεμνός, ευπρεπής και ευγενής συνάδελφος, που άφησε σπουδαίο έργο ως γελοιογράφος και σκιτσογράφος. Παράλληλα, δίδαξε ήθος και έμεινε πιστός στις αρχές του δημοσιογραφικού λειτουργήματος.
Η κηδεία του έγινε το απόγευμα στο νεκροταφείο Νέου Ηρακλείου.
Χ.Κ.Λ.
Σε κίνδυνο ο ρόλος της δημόσιας τηλεόρασης
Tου δημοσιογράφου - επικοινωνιλόγου Ηλία Αντωνιάδη
Πρωτοφανή σάλο προξένησε η σκανδαλώδης απόφαση των υπευθύνων της κρατικής τηλεόρασης να μεταδώσουν το παιχνίδι μπάσκετ μεταξύ Σερβίας-Ισπανίας το απόγευμα της Τετάρτης, στα πλαίσια του Μουντομπάσκετ της Τουρκίας, από τη ψηφιακή συχνότητα Sport+ αντί των τριών ελεύθερων κρατικών καναλιών.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε θύελλα διαμαρτυριών στους Έλληνες τηλεθεατές, καθώς πολλοί δεν είχαν πρόσβαση σε αυτό το κανάλι. Ταυτόχρονα έφερε ξανά στο προσκήνιο την συζήτηση σχετικά με το ρόλο της της δημόσιας τηλεόρασης και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται τα προγράμματά της.
Ο δημοσιογράφος του BBC κ. Φίλιπ Μπέικερ επισημαίνει ότι ο πραγματικός ρόλος που οφείλει να εκπληρώνει η δημόσια τηλεόραση είναι να παράγει προγράμματα υψηλής ποιότητας στα οποία θα έχουν ελέυθερη πρόσβαση όλοι οι πολίτες.
Στην Ελλάδα μόνο κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει καθώς ο χαρακτήρας της δημόσιας τηλεόρασης τα τελευταία χρόνια έχει αλλοιωθεί και επιλέγονται προγράμματα με βάση τα κριτήρια του ανταγωνισμού και της ιδιωτικής αγοράς.
Ποτέ δεν κατάλαβα για ποιο λόγο συνεισφέρουμε από το βαλάντιο μας ως πολίτες στα έσοδα της ΕΡΤ, ενώ ταυτόχρονα αποκομίζει διαφημιστικά κέρδη και συνάπτει εμπορικές συμφωνίες ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ με αθλητικές ομάδες.
Το γεγονός αυτό προκάλεσε θύελλα διαμαρτυριών στους Έλληνες τηλεθεατές, καθώς πολλοί δεν είχαν πρόσβαση σε αυτό το κανάλι. Ταυτόχρονα έφερε ξανά στο προσκήνιο την συζήτηση σχετικά με το ρόλο της της δημόσιας τηλεόρασης και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται τα προγράμματά της.
Ο δημοσιογράφος του BBC κ. Φίλιπ Μπέικερ επισημαίνει ότι ο πραγματικός ρόλος που οφείλει να εκπληρώνει η δημόσια τηλεόραση είναι να παράγει προγράμματα υψηλής ποιότητας στα οποία θα έχουν ελέυθερη πρόσβαση όλοι οι πολίτες.
Στην Ελλάδα μόνο κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει καθώς ο χαρακτήρας της δημόσιας τηλεόρασης τα τελευταία χρόνια έχει αλλοιωθεί και επιλέγονται προγράμματα με βάση τα κριτήρια του ανταγωνισμού και της ιδιωτικής αγοράς.
Ποτέ δεν κατάλαβα για ποιο λόγο συνεισφέρουμε από το βαλάντιο μας ως πολίτες στα έσοδα της ΕΡΤ, ενώ ταυτόχρονα αποκομίζει διαφημιστικά κέρδη και συνάπτει εμπορικές συμφωνίες ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ με αθλητικές ομάδες.
Η ΕΡΤ δαπάνησε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, εν μέσω οικονομικής κρίσης, για την αγορά των δικαιωμάτων του Μουντομπάσκετ 2010 ενώ χρυσοπληρώνει μία πολυμελή ομάδα «δημοσιογράφων» και «σχολιαστών» για την κάλυψη των αγώνων.
Κι ενώ μία από τις δεσμεύσεις της είναι η κάλυψη μεγάλων αθλητικών γεγονότων, εν τούτοις στην Τουρκία τα «σοφά» διευθυντικά στελέχη επέλεξαν την επιλεκτική μετάδοση αγώνων.
Την ίδια στιγμή, η ΝΕΤ μετέδιδε το καλοκαίρι τα φιλικά προετοιμασίας των αθλητικών ομάδων με τις οποίες είχε υπογράψει μεγάλα τηλεοπτικά συμβόλαια.
Άραγε ο πρόσφατος ανασχηματισμός της κυβέρνησης θα φέρει ανασχηματισμό στις ιδέες και στα μυαλά των ιθυνόντων της κρατικής τηλεόρασης;
Ο χρόνος θα το δείξει...
Κι ενώ μία από τις δεσμεύσεις της είναι η κάλυψη μεγάλων αθλητικών γεγονότων, εν τούτοις στην Τουρκία τα «σοφά» διευθυντικά στελέχη επέλεξαν την επιλεκτική μετάδοση αγώνων.
Την ίδια στιγμή, η ΝΕΤ μετέδιδε το καλοκαίρι τα φιλικά προετοιμασίας των αθλητικών ομάδων με τις οποίες είχε υπογράψει μεγάλα τηλεοπτικά συμβόλαια.
Άραγε ο πρόσφατος ανασχηματισμός της κυβέρνησης θα φέρει ανασχηματισμό στις ιδέες και στα μυαλά των ιθυνόντων της κρατικής τηλεόρασης;
Ο χρόνος θα το δείξει...
- Ταυτόχρονη δημοσίευση με το ιστολόγιο paliakokkinia.blogspot.com
8 Σεπ 2010
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΡΑΤΟΣ: «Η ΑΠΟΛΥΣΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΚΑΪ 100,3 ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ»
Τον θυμάστε τον Γιώργο Δαράτο, τον γλαφυρό και έγκυρο ανταποκριτή του «Σκάι 100,3» από τις Βρυξέλλες; Ε, λοιπόν ξεχάστε τον. Ο σταθμός του Φαλήρου διέκοψε τη μεταξύ τους συνεργασία. Ο Δαράτος υποστηρίζει πως η διακοπή οφείλεται βασικά σε πολιτικούς λόγους και όχι σε οικονομικούς. Το e-tetRadio δημοσιεύει ολόκληρη την επιστολή του Γιώργου Δαράτου – είναι ομολογουμένως πολύ αποκαλυπτική. Εγείρεται φυσικά το εξής ερώτημα: Είναι δεμένος στο άρμα του νεοφιλελευθερισμού ο «Σκάι 100,3»;
Βρυξέλλες 31.08.2010
Αγαπητοί φίλοι, φίλες, συνάδελφοι, Σήμερα είναι η τελευταία ημέρα που συγκαταλέγομαι στο δυναμικό του ΣΚΑΪ 100,3. Όπως με πληροφόρησε, όχι η διεύθυνση του σταθμού αλλά ένας άγνωστος σε μένα, αλλά, υποθέτω και σε σας δικηγόρος, η σύμβασή μου δεν ανανεώνεται κι έτσι η συνεργασία μας σταματάει εδώ.
Πρώτα απ΄ όλα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη θαυμάσια συνεργασία που είχαμε μεταξύ μας και τη φιλική διάθεση που δείξατε πάντοτε στο πρόσωπό μου. Αυτό δεν θα το λησμονήσω στα είκοσι περίπου χρόνια που εργάστηκα για το καλό του ΣΚΑΪ από τις Βρυξέλλες.
Το δεύτερο που νομίζω ότι πρέπει να γνωρίζετε είναι πως η διακοπή της συνεργασίας μου με το σταθμό οφείλεται σε πολιτικούς λόγους. Ο ΣΚΑΪ, δέσμιος της πλέον άκρατης νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας της μεγάλης του αδερφής, της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, δεν μπορούσε να ανεχτεί κάποιον που οι θέσεις του στον «αέρα» ήταν συστηματικά εκτός της πολιτικής του γραμμής. Ήταν φυσικό να θελήσει την απομάκρυνσή μου.
Τέλος δεν πρέπει να παραβλέψει κανείς και την οικονομική διάσταση του θέματος. Γιατί να πληρώνουν κάποιον κανονικά όταν μπορούν –νομίζουν ότι μπορούν- να κάνουν τη δουλειά τους με πολύ λιγότερα χρήματα. Οι γνώσεις, η πείρα, η ποιότητα με μία λέξη, δεν ενδιαφέρουν και πολύ την ηγεσία του ΣΚΑΪ. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να κάνουν τη δουλειά τους –να νομίζουν ότι την κάνουν- με το μικρότερο δυνατό κόστος. Και με αυτό το κριτήριο δεν ήμουν «ανταγωνιστικός». Δυστυχώς τόσο στη φύση όσο και στην κοινωνία ό,τι έχει αρχή έχει και τέλος. Και αυτό ισχύει τόσο για μένα και για σας, όσο και για τον ΣΚΑΪ 100,3.
Σας φιλώ όλους με αγάπη και εκτίμηση. Τα τηλέφωνά μου τα γνωρίζετε, όπου και όπως μπορώ να βοηθήσω θα είμαι πάντα στη διάθεσή σας.
Γιώργος Δαράτος.
πηγή:e-tetRadio
7 Σεπ 2010
Νέες καμπάνες για τη μεσημεριανή «διαφήμιση» πορνό
Πρόστιμα συνολικού ύψους 140.000 ευρώ «μοίρασε» χθες το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.

Την "τιμητική" του είχε το Star στο οποίο επιβλήθηκε πρόστιμο 40.000 ευρώ για τις εμφανίσεις της Τζούλιας Αλεξανδράτου στο "SuperStar" της Χριστίνας Λαμπίρης στις 25&26/1/2010, τις εικόνες που προβλήθηκαν και τα σχόλια που ακούστηκαν. Το συμβούλιο έκρινε ότι υπήρξαν παραβιάσεις σχετικά με την προστασία ανηλίκων αλλά και υποβάθμιση ποιότητας προγράμματος. Στο κανάλι επιβλήθηκε και πρόστιμο 40.000 ευρώ για την εμφάνιση επίσης της Τζούλιας Αλεξανδράτου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star στις 21/6 όπου κατά το ΕΣΡ "διαφήμιζε" το δεύτερο dvd της. Το συμβούλιο έκρινε ότι υπήρξαν παρόμοιες με την προηγούμενη περίπτωση παραβάσεις.
Ισόποσο πρόστιμο επιβλήθηκε και στον Alpha για τις ίδιες παραβάσεις που εντοπίστηκαν σε "Κους κους" και "Δέστε τους" στις 18/3. Και στις δύο εκπομπές προβλήθηκαν αποσπάσματα από την εκπομπή "Αξίζει να το δεις" (ΑΝΤ-1) με την Τατιάνα Στεφανίδου να φιλοξενεί την τζούλια Αλεξανδράτου.
Η Ανεξάρτητη Αρχή επέβαλε πρόστιμο 20.000 ευρώ και στη ΝΕΤ για την εκπομπή "Πρώτη γραμμή" (25/1) των Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Οικονόμου (οι οποίοι εδώ και μήνες βρίσκονται στην τηλεόραση του Σκάι) για την προβολή "οργάνων σεξουαλικής διέγερσης" που παρουσιάσαν και τα σχόλια που έκαναν οι ίδιοι. Σύμφωνα με την απόφαση του ΕΣΡ δεν υπήρχε σήμανση ακαταλληλότητας ενώ με αυτόν τον τρόπο παραβιάστηκαν και ρυθμίσεις σχετικές με την προστασία ανηλίκων.
Εκλεισαν τα "Ελληνικά Γράμματα" του ΔΟΛ- 100 εργαζόμενοι στο δρόμο
Η 3η του Σεπτέμβρη, «γιορτάστηκε» με τον καλύτερο τρόπο στο χώρο του βιβλίου και των εκδόσεων γενικότερα. Ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη, που πάντα τιμούσε με τον καλύτερο τρόπο τη μέρα αυτή, ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά το κλείσιμο ενός από τους ιστορικότερους και μεγαλύτερους εκδοτικούς οίκους, τα «Ελληνικά Γράμματα».
Με το λουκέτο αυτό ακυρώνεται μια ιστορία 53 χρόνων στον εκδοτικό χώρο που πρόσφερε στον πολιτισμό φέρνοντας σε επαφή τους Έλληνες με πολύ σημαντικούς συγγραφείς και ιδέες, και πετιούνται στο δρόμο 100 περίπου εργαζόμενοι δημιουργώντας παράλληλα τεράστια προβλήματα σε κάθε είδους συνεργάτες των εκδόσεων: συγγραφείς, μεταφραστές, επιμελητές, τυπογράφους κ.λπ.
Με μια κυνική ανακοίνωση ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη, που πάντα έχει ως προτεραιότητα τον…πολιτισμό και την…καλλιέργεια, ενημέρωσε τους εργαζόμενους πως σε 10 μέρες (!) χάνουν τη δουλειά τους, εναρμονιζόμενος πλήρως με το πνεύμα του Μνημονίου και της κυβερνητικής πολιτικής. Στην ανακοίνωση αυτή αρνείται οποιαδήποτε συζήτηση για διασφάλιση των θέσεων εργασίας αλλά και οποιαδήποτε γραπτή δέσμευση για εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.
Ανοίγει έτσι ο δρόμος για αντίστοιχες αντεργατικές μεθοδεύσεις σε όλο τον κλάδο του βιβλίου, και του πολιτισμού γενικότερα. Την ίδια στιγμή ο μεγαλομέτοχος κ. ΨΥΧΑΡΗΣ αγόρασε ποσοστό της τράπεζας FMPG. Τυχαίο, δε νομίζω…
Με ομόφωνη απόφαση της συνέλευσής μας οι εργαζόμενοι των Ελληνικών Γραμμάτων αρνούμαστε να συναινέσουμε στο κλείσιμο της εταιρείας και στην προοπτική της ανεργίας που μας οδηγεί ο ΔΟΛ.
Απαιτούμε:
Διασφάλιση των θέσεων εργασίας και εκπλήρωση όλων των συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρείας.
Δεν φταίνε οι εργαζόμενοι για τη μείωση των κερδών των μετόχων του ΔΟΛ και αρνούνται να πληρώσουν την κακοδιαχείριση ή τα λάθη προηγούμενων και τωρινών διοικήσεων.
ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Ή ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ MEGA CHANNEL ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ, ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΟΥΣ 100 ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ» ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ.
Ζητάμε την αλληλεγγύη όλου του εργατικού κινήματος και των ανθρώπων της Τέχνης και του Πολιτισμού.
Σωματείο Εργαζομένων στις Εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα»

Ημέρα πένθους για τα «Ελληνικά Γράμματα»
Τραγικά πράγματα...
Το κλείσιμο ενός σπουδαίου εκδοτικού οίκου μας βυθίζει όλους στην άβυσσο.Ακόμη κι εκείνους που δεν έχουν μεγάλη σχέση με το βιβλίο...
100 άνεργοι...
Δεκάδες ορφανοί συγγραφείς...
Εκατοντάδες άδεια ράφια...
Χιλιάδες κενές σελίδες...
από I-DIADROMI

Με το λουκέτο αυτό ακυρώνεται μια ιστορία 53 χρόνων στον εκδοτικό χώρο που πρόσφερε στον πολιτισμό φέρνοντας σε επαφή τους Έλληνες με πολύ σημαντικούς συγγραφείς και ιδέες, και πετιούνται στο δρόμο 100 περίπου εργαζόμενοι δημιουργώντας παράλληλα τεράστια προβλήματα σε κάθε είδους συνεργάτες των εκδόσεων: συγγραφείς, μεταφραστές, επιμελητές, τυπογράφους κ.λπ.
Με μια κυνική ανακοίνωση ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη, που πάντα έχει ως προτεραιότητα τον…πολιτισμό και την…καλλιέργεια, ενημέρωσε τους εργαζόμενους πως σε 10 μέρες (!) χάνουν τη δουλειά τους, εναρμονιζόμενος πλήρως με το πνεύμα του Μνημονίου και της κυβερνητικής πολιτικής. Στην ανακοίνωση αυτή αρνείται οποιαδήποτε συζήτηση για διασφάλιση των θέσεων εργασίας αλλά και οποιαδήποτε γραπτή δέσμευση για εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.
Ανοίγει έτσι ο δρόμος για αντίστοιχες αντεργατικές μεθοδεύσεις σε όλο τον κλάδο του βιβλίου, και του πολιτισμού γενικότερα. Την ίδια στιγμή ο μεγαλομέτοχος κ. ΨΥΧΑΡΗΣ αγόρασε ποσοστό της τράπεζας FMPG. Τυχαίο, δε νομίζω…
Με ομόφωνη απόφαση της συνέλευσής μας οι εργαζόμενοι των Ελληνικών Γραμμάτων αρνούμαστε να συναινέσουμε στο κλείσιμο της εταιρείας και στην προοπτική της ανεργίας που μας οδηγεί ο ΔΟΛ.
Απαιτούμε:
Διασφάλιση των θέσεων εργασίας και εκπλήρωση όλων των συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρείας.
Δεν φταίνε οι εργαζόμενοι για τη μείωση των κερδών των μετόχων του ΔΟΛ και αρνούνται να πληρώσουν την κακοδιαχείριση ή τα λάθη προηγούμενων και τωρινών διοικήσεων.
ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Ή ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ MEGA CHANNEL ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ, ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΟΥΣ 100 ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ» ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ.
Ζητάμε την αλληλεγγύη όλου του εργατικού κινήματος και των ανθρώπων της Τέχνης και του Πολιτισμού.
Σωματείο Εργαζομένων στις Εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα»

Ημέρα πένθους για τα «Ελληνικά Γράμματα»
Τραγικά πράγματα...
Το κλείσιμο ενός σπουδαίου εκδοτικού οίκου μας βυθίζει όλους στην άβυσσο.Ακόμη κι εκείνους που δεν έχουν μεγάλη σχέση με το βιβλίο...
100 άνεργοι...
Δεκάδες ορφανοί συγγραφείς...
Εκατοντάδες άδεια ράφια...
Χιλιάδες κενές σελίδες...
από I-DIADROMI
4 Σεπ 2010
Το «ράβε - ξήλωνε» των ΜΜΕ
Σε φαση νοικοκυρέματος εισέρχονται εκδότες και καναλάρχες, οι οποίοι βλέποντας τα έσοδα να συρρικνώνονται και τη διαφημιστική δαπάνη να πέφτει το τελευταίο διάστημα κατά 17%-30% (ανάλογα το Μέσο) προχωρούν σε κινήσεις ανασύνταξης.
Ο ΑΝΤ1 ανακοίνωσε περικοπές στον τεχνικό τομέα προκαλώντας τη μήνι των Ενώσεων Τεχνικών (ΕΤΙΤΒΕ, ΕΤΙΤΑ) που απειλούν με 24 απεργιακή κινητοποίηση. Πιό αναλυτικά:
---Στον Μελωδία FM που πέρασε στην εταιρεία Ειδήσεις Ντοτ Κομ του ομίλου Αλαφούζου αντί 5,3 εκατ. ευρώ οι περικοπές αφορούν στην απομάκρυνση 7 εργαζομένων, στη μείωση των ζωντανών εκπομπών και την αύξηση της play list.
---Περικοπές σημειώθηκαν επίσης στο τυπογραφείο της Χ.Κ. Τεγόπουλος ως αποτέλεσμα του σχεδίου μείωσης του κόστους της εταιρείας.
---Στον Alpha, ο διευθ. ειδήσεων Β. Παπαδρόσος ζήτησε από τους εσωτερικούς συντάκτες να επεκτείνουν τις βάρδιες τους από 6 σε 8 ώρες, κάτι που δεν προβλέπεται από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και προκαλεί ήδη την αντίδραση της ΕΣΗΕΑ.
---Σε αδιέξοδο εξακολουθούν να βρίσκονται δεκάδες εργαζόμενοι στην «Απογευματινή» εξαιτίας της εργοδοτικής άρνησης να εξοφλήσει τα δεδουλευμένα δύο μηνών. Η ΕΣΗΕΑ γνωστοποίησε πως κινείται δικαστικά κατά της εφημερίδας.
---Εν τω μεταξύ, σε απολύσεις τεχνικών Τύπου προχώρησε και η «Τυποεκδοτική», ενώ σε διαδικασία εκκαθάρισης μπήκε ο εκδοτικός οργανισμός Ελληνικά Γράμματα του ΔΟΛ.
Παρά τις δυσκολίες ωστόσο που καταγράφονται στον χώρο του Τύπου, δεν λείπουν και οι νέες προσπάθειες:
---Ο λόγος για την εφημερίδα που θα εκδώσει ο Γιάννης Φιλιππάκης, με επικεφαλής τον Χρήστο Μουλίνο, πρώην διευθυντή της «Veto», από την οποία φέρονται να αποχωρούν και άλλοι αρθρογράφοι (Καψαμπέλης, Αναστασάκη, Βεβελάκη, Κουσουλός). Η εφημερίδα θα είναι χαμηλού προϋπολογισμού, ενώ στόχος σε επίπεδο κυκλοφορίας είναι τα 15.000 φύλλα.
---Σε λίγες ημέρες θα κάνει το λανσάρισμά του το Kontra TV του Γ. Κουρή, ο οποίος θα διατηρήσει το πρωινό πρόγραμμα του «Τηλεφώς», ενώ μετά το μεσημέρι θα διαθέτει χρόνο σε γνωστές περσόνες της πολιτικής, της δημοσιογραφίας και του life style στερεώματος.
---Τέλος, στα σκαριά βρίσκεται ο δωρεάν εβδομαδιαίος οδηγός πόλης «Plus +» από την «Ελευθεροτυπία».
πηγή:Εθνος
Ο ΑΝΤ1 ανακοίνωσε περικοπές στον τεχνικό τομέα προκαλώντας τη μήνι των Ενώσεων Τεχνικών (ΕΤΙΤΒΕ, ΕΤΙΤΑ) που απειλούν με 24 απεργιακή κινητοποίηση. Πιό αναλυτικά:
---Στον Μελωδία FM που πέρασε στην εταιρεία Ειδήσεις Ντοτ Κομ του ομίλου Αλαφούζου αντί 5,3 εκατ. ευρώ οι περικοπές αφορούν στην απομάκρυνση 7 εργαζομένων, στη μείωση των ζωντανών εκπομπών και την αύξηση της play list.
---Περικοπές σημειώθηκαν επίσης στο τυπογραφείο της Χ.Κ. Τεγόπουλος ως αποτέλεσμα του σχεδίου μείωσης του κόστους της εταιρείας.
---Στον Alpha, ο διευθ. ειδήσεων Β. Παπαδρόσος ζήτησε από τους εσωτερικούς συντάκτες να επεκτείνουν τις βάρδιες τους από 6 σε 8 ώρες, κάτι που δεν προβλέπεται από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και προκαλεί ήδη την αντίδραση της ΕΣΗΕΑ.
---Σε αδιέξοδο εξακολουθούν να βρίσκονται δεκάδες εργαζόμενοι στην «Απογευματινή» εξαιτίας της εργοδοτικής άρνησης να εξοφλήσει τα δεδουλευμένα δύο μηνών. Η ΕΣΗΕΑ γνωστοποίησε πως κινείται δικαστικά κατά της εφημερίδας.
---Εν τω μεταξύ, σε απολύσεις τεχνικών Τύπου προχώρησε και η «Τυποεκδοτική», ενώ σε διαδικασία εκκαθάρισης μπήκε ο εκδοτικός οργανισμός Ελληνικά Γράμματα του ΔΟΛ.
Παρά τις δυσκολίες ωστόσο που καταγράφονται στον χώρο του Τύπου, δεν λείπουν και οι νέες προσπάθειες:
---Ο λόγος για την εφημερίδα που θα εκδώσει ο Γιάννης Φιλιππάκης, με επικεφαλής τον Χρήστο Μουλίνο, πρώην διευθυντή της «Veto», από την οποία φέρονται να αποχωρούν και άλλοι αρθρογράφοι (Καψαμπέλης, Αναστασάκη, Βεβελάκη, Κουσουλός). Η εφημερίδα θα είναι χαμηλού προϋπολογισμού, ενώ στόχος σε επίπεδο κυκλοφορίας είναι τα 15.000 φύλλα.
---Σε λίγες ημέρες θα κάνει το λανσάρισμά του το Kontra TV του Γ. Κουρή, ο οποίος θα διατηρήσει το πρωινό πρόγραμμα του «Τηλεφώς», ενώ μετά το μεσημέρι θα διαθέτει χρόνο σε γνωστές περσόνες της πολιτικής, της δημοσιογραφίας και του life style στερεώματος.
---Τέλος, στα σκαριά βρίσκεται ο δωρεάν εβδομαδιαίος οδηγός πόλης «Plus +» από την «Ελευθεροτυπία».
πηγή:Εθνος
2 Σεπ 2010
Επιστολή συμβασιούχων ΕΡΤ προς το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ
Προς
Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ
Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010
Συνάδελφοι,
επανερχόμαστε στο εκκρεμές ζήτημα των συμβασιούχων της ΕΡΤ, για το οποίο η κυβέρνηση και η διοίκηση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης συνεχίζουν να χρονοτριβούν, κρατώντας σε ομηρία 1047 απολυθέντες συμβασιούχους.
Μέσα στο καλοκαίρι, αντίθετα με όλες τις υποσχέσεις και δεσμεύσεις, το Δ.Σ. της ΕΡΤ, όχι μόνο δεν προκήρυξε τον διαγωνισμό, αλλά εντελώς αυθαίρετα και αδικαιολόγητα μείωσε κατά 104 τον αριθμό των θέσεων που θα προκηρυχθούν.
Ζητούμε από το σωματείο μας να απαιτήσει από τα συναρμόδια υπουργεία και το προεδρείο της ΕΡΤ:
α) να ορίσουν δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για τη διαδικασία του διαγωνισμού
β) να αποσαφηνίσει επιτέλους –μετά από 5 μήνες αναμονής- τους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα διεξαχθεί
γ) να διασφαλίσει το αδιάβλητο του διαγωνισμού και να επιβλέψει –με όποιο τρόπο κρίνει το Δ.Σ. σκόπιμο- την διαδικασία αξιολόγησης, βάσει της οποίας θα γίνει η επιλογή των δημοσιογράφων που θα εργαστούν με σύμβαση στην ΕΡΤ.
δ) να λάβει υπόψιν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των απολυμένων συμβασιούχων κάλυπτε πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Απόδειξη γι αυτό είναι το γεγονός ότι από την στιγμή που φύγαμε από την ΕΡΤ, τόσο το τηλεοπτικό, όσο και το ραδιοφωνικό πρόγραμμα, υπολειτουργούν.
ε) να ζητήσει εξηγήσεις για την περαιτέρω μείωση του αριθμού των συμβασιούχων (από 804 σε 700) που αποφάσισε μονομερώς το Δ.Σ. της ΕΡΤ, παρότι στο παρελθόν ο ΥΠ.ΟΙΚ. είχε ζητήσει μείωση μόνο κατά 30% των θέσεων, και να αποσαφηνίσει τι σημαίνει αυτό για τον τελικό αριθμό των δημοσιογράφων που θα προσληφθούν.
στ) και τέλος να επανεξετάσει, στο προσεχές δ.σ. της ΕΣΗΕΑ, το αίτημα μας για ενεργοποίηση του ταμείου αλληλοβοήθειας για τους απολυθέντες συμβασιούχους δημοσιογράφους της ΕΡΤ, καθώς βρισκόμαστε ήδη στον 3ο μήνα ανεργίας και όπως φαίνεται δεν πρόκειται να υπάρξει λύση στο άμεσο μέλλον.
Οι 347 απομακρυνθέντες δημοσιογράφοι της ΕΡΤ αποτελούν το μεγαλύτερο κύμα απολύσεων που υπήρξε τα τελευταία χρόνια στον κλάδο των ΜΜΕ στην Ελλάδα, γεγονός που απαιτεί παρέμβαση από το σωματείο ανάλογη του μεγέθους του προβλήματος.
Παρακαλούμε η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, μέλη της οποίας είμαστε οι περισσότεροι για πολλά χρόνια, να σταθεί στο ύψος της ιστορίας της και να αγωνιστεί για τα δικαιώματα μας.
Συμβασιούχοι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ
Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ
Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010
Συνάδελφοι,
επανερχόμαστε στο εκκρεμές ζήτημα των συμβασιούχων της ΕΡΤ, για το οποίο η κυβέρνηση και η διοίκηση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης συνεχίζουν να χρονοτριβούν, κρατώντας σε ομηρία 1047 απολυθέντες συμβασιούχους.
Μέσα στο καλοκαίρι, αντίθετα με όλες τις υποσχέσεις και δεσμεύσεις, το Δ.Σ. της ΕΡΤ, όχι μόνο δεν προκήρυξε τον διαγωνισμό, αλλά εντελώς αυθαίρετα και αδικαιολόγητα μείωσε κατά 104 τον αριθμό των θέσεων που θα προκηρυχθούν.
Ζητούμε από το σωματείο μας να απαιτήσει από τα συναρμόδια υπουργεία και το προεδρείο της ΕΡΤ:
α) να ορίσουν δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για τη διαδικασία του διαγωνισμού
β) να αποσαφηνίσει επιτέλους –μετά από 5 μήνες αναμονής- τους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα διεξαχθεί
γ) να διασφαλίσει το αδιάβλητο του διαγωνισμού και να επιβλέψει –με όποιο τρόπο κρίνει το Δ.Σ. σκόπιμο- την διαδικασία αξιολόγησης, βάσει της οποίας θα γίνει η επιλογή των δημοσιογράφων που θα εργαστούν με σύμβαση στην ΕΡΤ.
δ) να λάβει υπόψιν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των απολυμένων συμβασιούχων κάλυπτε πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Απόδειξη γι αυτό είναι το γεγονός ότι από την στιγμή που φύγαμε από την ΕΡΤ, τόσο το τηλεοπτικό, όσο και το ραδιοφωνικό πρόγραμμα, υπολειτουργούν.
ε) να ζητήσει εξηγήσεις για την περαιτέρω μείωση του αριθμού των συμβασιούχων (από 804 σε 700) που αποφάσισε μονομερώς το Δ.Σ. της ΕΡΤ, παρότι στο παρελθόν ο ΥΠ.ΟΙΚ. είχε ζητήσει μείωση μόνο κατά 30% των θέσεων, και να αποσαφηνίσει τι σημαίνει αυτό για τον τελικό αριθμό των δημοσιογράφων που θα προσληφθούν.
στ) και τέλος να επανεξετάσει, στο προσεχές δ.σ. της ΕΣΗΕΑ, το αίτημα μας για ενεργοποίηση του ταμείου αλληλοβοήθειας για τους απολυθέντες συμβασιούχους δημοσιογράφους της ΕΡΤ, καθώς βρισκόμαστε ήδη στον 3ο μήνα ανεργίας και όπως φαίνεται δεν πρόκειται να υπάρξει λύση στο άμεσο μέλλον.
Οι 347 απομακρυνθέντες δημοσιογράφοι της ΕΡΤ αποτελούν το μεγαλύτερο κύμα απολύσεων που υπήρξε τα τελευταία χρόνια στον κλάδο των ΜΜΕ στην Ελλάδα, γεγονός που απαιτεί παρέμβαση από το σωματείο ανάλογη του μεγέθους του προβλήματος.
Παρακαλούμε η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, μέλη της οποίας είμαστε οι περισσότεροι για πολλά χρόνια, να σταθεί στο ύψος της ιστορίας της και να αγωνιστεί για τα δικαιώματα μας.
Συμβασιούχοι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ
30 Αυγ 2010
Πρόγραμμα για ΑμεΑ στήν ΕΡΤ τη νέα σεζόν

Με 450 ώρες πρόγραμμα για άτομα με αναπηρία θα ενισχυθεί τη νέα σεζόν το πρόγραμμα της ΕΡΤ Ψηφιακής και ο ιστότοπος της ΕΡΤ στο Διαδίκτυο, όπως ανακοινώθηκε.Το πρόγραμμα αυτό, με το οποίο η ΕΡΤ ανταποκρίνεται στον ευρύτερο κοινωνικό ρόλο της έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007 - 2013 (Ε.Π.Ψηφιακή Σύγκλιση), συγχρηματοδοτείται από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και το συνολικό ύψος χρηματοδότησης φτάνει τα 16,5 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται για συνολικά 40 τηλεοπτικές παραγωγές (παλαιότερες και νέες), κυρίως ντοκιμαντέρ, αλλά και ψυχαγωγικό, ενημερωτικό και παιδικό πρόγραμμα, οι οποίες θα προβληθούν τη νέα σεζόν από το prisma+ και από τον ιστότοπο της ΕΡΤ http://www.ert.gr/.
Τα συγκεκριμένα προγράμματα παρήχθησαν στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασία της ΕΡΤ με το Ινστιτούτο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης (ΙΚΠΑ), την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) και τον Σύνδεσμο Αδειοδοτημένων Τηλεπικοινωνιακών Παρόχων Ελλάδος (ΣΑΤΠΕ) και περιλαμβάνουν υπηρεσίες πρόσβασης για ΑμεΑ, όπως ελληνική νοηματική γλώσσα, υπότιτλους για άτομα με προβλήματα ακοής και ακουστική περιγραφή για άτομα με προβλήματα όρασης.
πηγή: Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ
29 Αυγ 2010
Ανελέητο "ινφοτέινμεντ" αντί για κοινωνικά θέματα υπονομεύει τη δημοσιογραφία

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΞΑΝΘΑΚΗ
ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ τη δημοσιογραφία αλλά και τη δημοκρατία, τα δωρεάν media! Το συμπέρασμα ανήκει σε ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης, που μελέτησαν τις δωρεάν εφημερίδες και την τζάμπα κουλτούρα του Ιντερνετ για να καταλήξουν στη διαπίστωση ότι το ρεπορτάζ των κοινωνικών θεμάτων αντικαταστάθηκε από ένα ανελέητο ινφοτέινμεντ. Αλλως πως από ζητήματα «ανθρωπίνου ενδιαφέροντος», που αφορούν σε διασήμους της μίας στιγμής ή έστω των δεκαπέντε λεπτών.
ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ τη δημοσιογραφία αλλά και τη δημοκρατία, τα δωρεάν media! Το συμπέρασμα ανήκει σε ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης, που μελέτησαν τις δωρεάν εφημερίδες και την τζάμπα κουλτούρα του Ιντερνετ για να καταλήξουν στη διαπίστωση ότι το ρεπορτάζ των κοινωνικών θεμάτων αντικαταστάθηκε από ένα ανελέητο ινφοτέινμεντ. Αλλως πως από ζητήματα «ανθρωπίνου ενδιαφέροντος», που αφορούν σε διασήμους της μίας στιγμής ή έστω των δεκαπέντε λεπτών.
Τα δωρεάν ΜΜΕ, συνεχίζει η έρευνα, κατάφεραν να κλέψουν κόσμο από τις εφημερίδες, με αποτέλεσμα να χάσει τον προσανατολισμό του ο καταναλωτής της ειδησεογραφίας και να μην αναγνωρίζει πια την ποιοτική δημοσιογραφία.
Και πώς αντέδρασαν τα υπόλοιπα media; Εσπευσαν κι αυτά με τη σειρά τους να συνταχθούν με τις μάζες και να ρίξουν το βάρος στο καταραμένο ινφοτέϊνμεντ και στις παραφυάδες του. Κι ο κατήφορος δεν δείχνει να έχει τέλος...
ΚΑΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΙΛΑΜΕ για ινφοτέινμεντ, μάλλον θα αποτελέσει την αρχή και το τέλος στο νέο εγχείρημα του Ρούπερτ Μέρντοχ. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο μεγιστάνας των media σκοπεύει να κυκλοφορήσει μια καινούρια ηλεκτρονική εφημερίδα που θα στοχεύει από τη μία στον νεανικό πληθυσμό και από την άλλη στα νέα γκάτζετ της επικοινωνίας.
Οπως έγινε γνωστό, το περιεχόμενο της νέας εφημερίδας (που δεν έχει βρει ακόμη όνομα) θα είναι απλό, σύντομο και εύληπτο, κάτι σαν μεγάλο SMS δηλαδή. Εδώ κολλάει και το ινφοτέινμεντ, μιας και τα ρεπορτάζ αυτού του τύπου δεν απαιτούν τίποτε παραπάνω από μπόλικες φωτογραφίες ή βίντεο και μερικές γραμμές κειμένου για να θεωρούνται ολοκληρωμένα. Τα γραφεία της εφημερίδας θα είναι πλάι σε εκείνα της (ιδιοκτησίας «News Corporation») σκανδαλοθηρικής «New York Post», από την οποία αναμένεται να αντλεί και μεγάλο μέρος της ύλης της.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)