10 Νοε 2009

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΜΑΤΑ γύρω απο μιά ακόμή "οικειοθελή¨" αποχώρηση


Επιστολή της συναδέλφου Κατερίνας Γαλανού
Απολυμένης απο το ραδιόφωνο του Αντέννα


"Είναι αλήθεια ότι στο τέλος του Αυγούστου - και ενώ η απαξίωση του ραδιοφώνου του ΑΝΤ1 έφτανε στο μη περαιτέρω - θέλησα να διερευνήσω το ενδεχόμενο να μετάσχω, στην κατ΄επίφαση όπως αποδεικνύεται και στην περίπτωσή μου, άτυπη εθελούσια η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη στην επιχείρηση.

Είναι επίσης αλήθεια ότι στο πλαίσιο αυτό ζήτησα μια συνάντηση με τον Κ. Κιμπουρόπουλο ο οποίος άκουσε τον προβληματισμό μου για το τέλμα στο οποίο βρίσκεται βυθισμένο το ραδιόφωνο (την απομάκρυνση με εκβιαστικό τρόπο πολλών συναδέλφων, τις πληροφορίες για μαζικές απολύσεις, το ενδεχόμενο πώλησης κ.λπ) και μετά από μια μακρά συνομιλία με παρότρυνε να απευθυνθώ στο διευθυντή του ΑΝΤ1 Radio Δ. Στάμου ο οποίος χειρίζεται το ζήτημα, καθιστώντας μου σαφή τη δική του αναρμοδιότητα. Εμφανίστηκε δε απολύτως βέβαιος ότι ο κ. Στάμου θα χειριζόταν την περίπτωση μου με απόλυτη εχεμύθεια και με τη δέουσα συναδελφική κατανόηση.
Στη συνάντηση αυτή δεν έκρυψα στον κ. Κιμπουρόπουλο ότι ήμουν πολύ επιφυλακτική να κάνω οποιαδήποτε συζήτηση με το Διευθυντή του ANT1 Radio ακριβώς διότι γνώριζα τις πολύμηνες και ασφυκτικές πιέσεις που είχε ασκήσει σε βάρος συναδέλφων για να εγκαταλείψουν τον ΑΝΤ1 και γιατί έδινε την εντύπωση ότι αντιμετώπιζε το ραδιόφωνο ως επαγγελματική του υποβάθμιση. Δέχθηκα ωστόσο τη διαβεβαίωση του κ. Κιμπουρόπουλου ο οποίος φρόντισε να ενημερώσει προσωπικά τον κ. Στάμου.
Είναι επίσης αλήθεια ότι υπήρξε μια συνάντηση με τον κ. Στάμου στις αρχές Σεπτεμβρίου όπου μου περιέγραψε τις .ζοφερές προοπτικές του ANT1 με ένα λεξιλόγιο σχεδόν καταστροφής ενώ σχεδόν με συνεχάρη για την απόφασή μου.
Κατέστησα σαφές ότι από μέρους μου δεν υπάρχει καμιά ειλημμένη απόφαση αλλά ανησυχία για τα όσα συμβαίνουν στον ΑΝΤ1 και όσα και ο ίδιος αφήνει να εννοηθούν. Στη συνέχεια της συζήτησης μου ανέφερε , πάνω κάτω όπως είπε, το ποσό που δικαιούμαι σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασής μου προσθέτοντας και το επιπλέον ποσό που δίνεται ως bonus αποχώρησης. Με παρέπεμψε πάντως και στην εκπρόσωπο των διοικητικών υπηρεσιών κ. Κουφοπούλου για πληρέστερη ενημέρωση σχετικά με το ύψος της αποζημίωσης μου. Πράγματι ενημερώθηκα από την κ. Κουφοπούλου και σ' αυτή τη συνάντηση τελείωσε από μέρους μου η διαδικασία διερεύνησης.
Λίγες ημέρες αργότερα - και αφού είχαν ήδη προκηρυχθεί εκλογές - ο κ. Στάμου επανήλθε με τηλεφώνημα στο οποίο τον ενημέρωσα ότι τα δεδομένα σε σχέση με το τέλος του καλοκαιριού οπότε είδα τον κ. Κιμπουρόπουλο έχουν αλλάξει και δεν επιθυμώ να συνεχιστεί οποιαδήποτε συζήτηση.
Πράγματι το διάστημα της προεκλογικής περιόδου δεν υπήρξε καμιά συνέχεια, όμως λίγο μετά τις εκλογές δέχθηκα ένα νέο τηλεφώνημα για μια νέα συνάντηση προκειμένου να μου εξηγήσει εκ νέου την κατάσταση και να διατυπώσει νέα βελτιωμένη πρόταση. Τόσο κατά τη διάρκεια αυτού του τηλεφωνήματος όσο και στη συνάντηση μας που πραγματοποιήθηκε στις 23 Οκτωβρίου -σε χώρο εκτός του ANT1 για λόγους δήθεν εχεμύθειας όπως και η αρχική- του επανέλαβα ότι δεν είναι κίνηση σωφροσύνης να φύγω από τον ANT1 τώρα στο κορύφωμα της οικονομικής κρίσης που ελαχιστοποιεί κάθε πιθανότητα αναζήτησης άλλης δουλειάς.
Ο κ. Στάμου μου επανέλαβε ότι η επιχείρηση βρίσκεται σε οριακό σημείο , ότι ο Δεκέμβρης είναι κρίσιμος μήνας για την πορεία του Ραδιοφώνου σε ότι αφορά τα έσοδα και άφησε να πλανάται το ενδεχόμενο ότι τους προσεχείς μήνες να μην μπορεί να καταβάλλει τις νόμιμες αποζημιώσεις!
Επανήλθε όντως με βελτιωμένη οικονομική πρόταση επισημαίνοντας πολλαπλώς ότι έδωσε πραγματικό αγώνα προκειμένου να εξασφαλίσει αυτό το ποσό και με έμφαση τόνισε: δεν θέλω απλώς να σε εξυπηρετήσω αλλά να σε ικανοποιήσω.
Στη νέα άρνηση που εισέπραξε από μέρους μου, παρά τη νέα οικονομική προσφορά, μου επέστησε με προφανή απειλητική διάθεση την προσοχή ότι « σε λίγο θα αναλάβουν άλλοι» . Ξεπέρασα την απειλή πιστεύοντας ότι ήταν απλώς μια προσπάθεια πίεσης . Στο τέλος της συνάντησης με ρώτησε αν η προσφορά του απέχει από αυτό που εγώ σκεφτόμουν, για να λάβει την απάντηση «Πολύ, όσο υπάρχει αυτή η κρίση στην αγορά».
Να σημειώσω ότι ουδέποτε, είτε στις συναντήσεις είτε στις τηλεφωνικές επικοινωνίες, διατύπωσα οποιαδήποτε κρίση για το ύψος του ποσού που μου πρότεινε, αν δηλαδή ήταν μικρό ή μεγάλο, ούτε έθεσα οποιαδήποτε απαίτηση ή ανέφερα ποσό ως πλαφόν ή ταβάνι ή άφηνα περιθώρια να θεωρηθεί ότι η στάση μου υπέκρυπτε διάθεση παζαρέματος. Για το λόγο αυτό ουδέποτε ρώτησα είτε την Ενωση Συντακτών είτε εργατολόγο είτε τη συνάδελφο που καλύπτει το εργατικό ρεπορτάζ ποιο είναι το ύψος της νόμιμής αποζημίωσης ώστε να προβώ στους υπολογισμούς που θα ήταν εύλογο να κάνω εφόσον είχα .αποφασίσει να φύγω.
Ακριβώς μια εβδομάδα αργότερα στις 29 Οκτωβρίου δέχθηκα τηλεφώνημα και πρόσκληση από την εκπρόσωπο των διοικητικών υπηρεσιών, κ. Κουφοπούλου, να συναντηθούμε την επόμενη ημέρα στο γραφείο της. Εχοντας τη βεβαιότητα ότι η στάση μου ήταν διαυγής απέστειλα e -mail στον κ. Στάμου ζητώντας να πληροφορηθώ αν ήταν ενήμερος της πρωτοβουλίας της κ. Κουφοπούλου και αν γνώριζε το περιεχόμενο αυτής. Σημείωνα μάλιστα στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μήνυμα ότι από πλευράς μου δεν υπήρχε κανένα αντικείμενο συζήτησης με την κ. Κουφοπούλου. Δεν απάντησε ποτέ, ούτε την ίδια μέρα, ούτε την επόμενη που είχε προγραμματιστεί η συνάντηση.
Πήγα στο ραντεβού με την κ. Κουφοπούλου την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου και το πρώτο πράγμα που την ρώτησα ήταν αν το ραντεβού ήταν σε γνώση του κ. Στάμου, στο οποίο μου απάντησε καταφατικά. Η κ. Κουφοπούλου άρχισε να μου επαναλαμβάνει πόσο δύσκολη είναι η κατάσταση στον ΑΝΤ1, πόσο οριακά είναι τα πράγματα για την επιχείρηση και τους εργαζόμενους και να υποδεικνύει πιεστικά ότι πρέπει να αποδεχθώ την «πολύ καλή πρόταση» διαφορετικά, άφησε να εννοηθεί, ότι θα ακολουθηθεί άλλη οδός.
Τη ρώτησα περισσότερες από πέντε ή έξι φορές αν το περιεχόμενο της συνάντησης και του μηνύματος που προσπαθούσε να μου στείλει ήταν: ή αποδέχεσαι την προσφορά ή κινείται η διαδικασία λύσης συνεργασίας και αν εμμέσως πλην σαφώς μου δήλωνε: παίρνεις τα πολλά ή φεύγεις με τα λίγα και απόλυση.
Στην προσπάθεια της να υπεκφύγει αναλύοντας την συνολική προσπάθεια αναδιάρθρωσης του ANT1 βρισκόταν αντιμέτωπη με ένα και μοναδικό δικό μου ερώτημα: μου λέτε ότι είτε θα πάρω τα χρήματα αυτά και θα υπογράψω ή θα κινήσετε τη διαδικασία καταγγελίας της σύμβασης μου; Αυτό μου λέτε; Φανερά πιεσμένη και εκνευρισμένη στο πέμπτο ή έκτο πανομοιότυπο ερώτημά μου απάντησε «Ναι λοιπόν. Εν μέρει αυτό σας λέω».
Το επόμενο αυτονόητο ερώτημα που ετέθη από πλευράς μου ήταν αν αυτή ήταν η δική της θέση ή αν αποτελεί και τη θέση του Διευθυντή του Ραδιοφώνου του ΑΝΤ1. Μου απάντησε καταφατικά. Μάλιστα μου ανέφερε ότι ο κ. Στάμου της ζήτησε να πραγματοποιήσει το ραντεβού προκειμένου να με πιέσει.
Στην επισήμανσή μου ότι αυτό συνιστά ωμό εκβιασμό και ότι δεν έχω πλέον να πω κάτι μαζί της αλλά θα απευθυνθώ αμέσως στον κ. Στάμου έσπευσε εμφανώς πανικόβλητη να καλέσει το Διευθυντή του Ραδιοφώνου του ΑΝΤ1 να έρθει στο γραφείο της. Λίγα λεπτά αργότερα κατέφτασε και ο κ. Στάμου ο οποίος μου είπε ότι με αναζητούσε στο κινητό μου αλλά ήταν κλειστό, πράγμα ψευδές καθώς η μόνη κλήση του που καταγράφηκε ήταν την ώρα της συνάντησης με την κ. Κουφοπούλου ενώ ουδέποτε απάντησε και στο σχετικό e-mail που του είχα στείλει το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας.
Του ανέφερα την παραδοχή της κ. Κουφοπούλου ότι η συνάντηση είχε το εκβιαστικό πλαίσιο «πάρε αυτά τα λεφτά για να μην απολυθείς με πολύ λιγότερα» και τον κατηγόρησα ευθέως για δόλια και ανήθικη μεθόδευση και ωμό και απαράδεκτο εκβιασμό. Με τεράστια έκπληξη διαπίστωσα ότι δεν φάνηκε να ενοχλείται και πολύ από τη βαριά κατηγορία που του απηύθυνα. Αντιθέτως σε συμπαιγνία με την κ. Κουφοπούλου υποστήριξε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι ήμουν ούτως ή άλλως «προγραμμένη» και σ' αυτούς που θα βρισκόταν σύντομα εκτός ΑΝΤ1.
Επιχείρησε μάλιστα να με πείσει ότι η δική του προσπάθεια συνίστατο στο να αποτρέψει το...μοιραίο ( δηλ. την απόλυσή μου) νωρίτερα ζητώντας από την κ. Κουφοπούλου να επικυρώσει τα λέγομενά του, πράγμα το οποίο εκείνη έκανε πρόθυμα.
Σε μια ακόμη πιο εξευτελιστική παράσταση ο κ. Στάμου και η κ. Κουφοπούλου παίζοντας ο πρώτος το ρόλο του καλού και η δεύτερη του κακού έκαναν ένα ευτελές παζάρι με το τελικό ποσό του bonus αποχώρησης με τον κ. Στάμου να δηλώνει σε μια στιγμή...υπέρτατης γενναιοδωρίας : «εγώ με ευθύνη μου βάζω άλλα τρία χιλιάρικα στην κ. Γαλανού» και την κ. Κουφοπούλου να δηλώνει δήθεν προβληματισμένη ότι πρέπει να ζητήσει την έγκριση.
Ηταν από τις ελάχιστες φορές στη ζωή μου που αισθάνθηκα τόση ντροπή για λογαριασμό κάποιου άλλου.
Ζήτησα σχεδόν ενστικτωδώς να κινηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Υπέκυψα. Αλλά όχι στον εκβιασμό και το φόβο μήπως με απολύσουν.
Υπέκυψα αποκλειστικά και μόνο στην αδιαπραγμάτευτη ανάγκη να διασφαλίσω την προσωπική και επαγγελματική μου αξιοπρέπεια.
Να ξεμπερδέψω με όσους προσβάλλουν εμένα, τους υπόλοιπους εργαζόμενους, την ιστορία του ΑΝΤ1 , το όνομα και την επιχειρηματική υπόσταση του ιδρυτή του ομίλου κ. Μ. Κυριακού. Εργάστηκα στο ραδιόφωνο σχεδόν 20 χρόνια, ολόκληρη την ενήλικη ζωή μου!!! Τιμώ κάθε γνώση , κάθε ευκαιρία , κάθε εμπειρία που μου πρόσφερε.
Τιμώ το ψωμί που έφαγα ,όπως με έμαθε ο πατέρας μου. Είμαι βαθύτατα ευγνώμων στον κ. Μ. Κυριακού και τον ΑΝΤ1 διότι εργάστηκα τόσα χρόνια σε ένα περιβάλλον, σεβασμού, έντιμων σχέσεων, αρχών και ασφάλειας.
ΥΓ : Υπέκυψα και για έναν επιπλέον λόγο. Διότι δυστυχώς είχα την απόλυτη βεβαιότητα ότι η Ενωση Συντακτών θα έμενε για μια ακόμη φορά θεατής, βυθισμένη στη δική της εσωστρέφεια. Θα συνέχιζε να δίνει την ιδιότυπη και προκλητική ασυλία. Φαίνεται πως και εκεί οι παρεούλες είναι πιο δυνατές από τις φωνές διαμαρτυρίας των δημοσιογράφων.
ΥΓ. Η επιστολή αυτή είναι χρέος προς τον εαυτό μου και τους συναδέλφους και τον ΑΝΤ1 και δεν εντάσσεται σε καμιά λογική αντεκδίκησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η γνώμη σας μετράει για μάς